Avatar billede kkc Nybegynder
09. januar 2005 - 10:57 Der er 8 kommentarer

Problemer med utydelig skærm

Hej eksperten,

Jeg har fornyling købt mig en 19" fladskærm - Medion og kører på et Gforce mx 100/200.
Problemet er den at al grafik, skrift, ikoner med videre på skærmen står med en skygge - hvilket gør at læsbarheden er noget nedsat og ret irriterende.

Jeg har opdateret med de nyeste drivere og kører med den korrekte opløsning (max opløsning er 1280 x 1024 - 16 bit for skærmen)

Jeg har prøvet med forskellige skærmkort uden virkning.

Har i et bu på hvor kan 'fejlen' ligge ?
Avatar billede patrion Nybegynder
09. januar 2005 - 12:01 #1
Hej
Har du prøvet med en anden skærm på denne pc.
Måske din ny skærm er defekt.
Avatar billede jepouls Nybegynder
09. januar 2005 - 12:37 #2
Har haft et lignende problem med en pc på job. Samme type grafik processor, og samme problem på en 17"Acer skærm. Det blev løst ved at skifte grafikkortet til et Geforse 3 vi havde liggende.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. januar 2005 - 12:41 #3
For det du beskriver så check skærm Frøken Svendsen (Frekvensen) - for en fladskærm skal/bør den være 60Hz. For en CRT dog så højt som muligt.
Avatar billede kkc Nybegynder
09. januar 2005 - 18:42 #4
patrion: Skærmen virker perfekt på naboens computer - så jeg tror ikke det er skærmen der er deffekt
jepouls: Jeg har prøvet med et gforce4 mx 420 uden forbedret resultat. Kan det ligge ved min AGP port ?
Majsmarken: Den kører på 60 Hz som angivet i vejledningen til skærmen
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. januar 2005 - 18:46 #5
OK - det var bare en tanke som her har oplevet et par steder...
Avatar billede patrion Nybegynder
09. januar 2005 - 18:58 #6
Hej

Ok så er skærmen ok.

Prøv at lave en opdate på driver til bundkort.
Efter dette skal du fjerne grafikkortdriven.Og geninst.den nyeste.
Men følg denne lille vejledning slavisk.

Start op i fejlsikret tilstand F8 under opstart
Slet driveren i tilføj fjern programmer
Slet kortet i enhedshåndteringen

Læg din xp cd i drevet og indtast denne kommando i kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
retter/tjekker vigtige systemfiler

genstart maskinen og installer driveren.

Så må vi se.
Avatar billede kkc Nybegynder
09. januar 2005 - 23:57 #7
Patrion > Tak for svaret - det vil jeg prøve imorgen...jeg vender tilbage med resultatet
Avatar billede patrion Nybegynder
18. januar 2005 - 08:42 #8
Problemet løst?