Avatar billede xcisisten Nybegynder
19. marts 2001 - 12:35 Der er 23 kommentarer

Netværk

Hejza.
JEg har lige købt en hube med 4 porte, og jeg har 2 computer + kabler. Du skal jeg så have adgang til den anden computer via andre computer. men jeg kan ikke se den anden computer...HVordan finder jeg den, og hvordan gør jeg????
Avatar billede tunoxw Nybegynder
19. marts 2001 - 12:37 #1
gå ind i kontrolpanlet og tryk på netværk, klik på Fil- og udskriftsdeling og lave et flueben i Andre brugere skal have angang til mine filer.
Avatar billede jemt Nybegynder
19. marts 2001 - 12:38 #2
Ok, du skal gå ind i EGENSKABER for netværk.. Hvis TCP/IP ikke allerede er tilstede, så tilføj den. HUSK, at computerne skal ligge under samme domaine eller workgroup !
Men for at teste om der er forbindelse mellem dine computere, og om det virker (også selv om de ikke kan se hinanden) så skriv:
PING 192.168.1.5
hvor tallene er din IP-adr.
Hvis dine PC\'ere ikke har fast IP, så skriv deres navne i stedet...
Avatar billede 123buksetrold Nybegynder
19. marts 2001 - 12:48 #3
Du skal have det samme domænenavn på begge computere
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2001 - 12:49 #4
Hvis du stadig ikke kan se den anden, kan du prøve at installere NetBUI protokollen, dens formål er enmlig at skabe kontakt over netværk.
Avatar billede xcisisten Nybegynder
19. marts 2001 - 12:50 #5
altså hvor skal jeg skrive den ping hene?
Avatar billede jemt Nybegynder
19. marts 2001 - 12:52 #6
Start en kommando-prompt op:
Tryk på menuen start, gå ind i Programmer, og vælg MS-DOS-Prompt...
Der skriver du det...
Du kan også skrive det i Kør under menuen start.. Men så lukker vinduet med det samme, når den har testet det..
Avatar billede jalle Nybegynder
19. marts 2001 - 12:52 #7
I en dos prompt.
Avatar billede jemt Nybegynder
19. marts 2001 - 12:52 #8
123buksetrold: Ja, det var jo det jeg sagde ;o)
Avatar billede xcisisten Nybegynder
19. marts 2001 - 12:56 #9
den skriver hele tiden at forspørgelse fik tiomeout
Avatar billede xcisisten Nybegynder
19. marts 2001 - 12:57 #10
men inde i andre computer kan jeg nu se min egen og den anden computer men jeg har kun adgang til min egen
Avatar billede jemt Nybegynder
19. marts 2001 - 12:59 #11
Jeg skal desværre til time nu.. Hvis du har spørgsmål, så skriv til mig på:
pc-support@powerzone.dk
Avatar billede spikey Nybegynder
19. marts 2001 - 13:00 #12
Prøv at tilføje en IPX protekol og gå ind og sætte fatst ramtype på til 802.3 på begge maskiner og så prøv at søge på computernavnet på den anden computer
Avatar billede spikey Nybegynder
19. marts 2001 - 13:03 #13
Eller hvis du skal køre med IP skal du give dem begge en forskellig IP adresse og et subnet du kan bruge mit eksempel
Computer 1.
IP: 195.184.55.1
sub:255.255.255.0
computer 2.
IP:195.184.55.2
SuB:255.255.255.0
Avatar billede xcisisten Nybegynder
19. marts 2001 - 13:04 #14
lige nu kan jeg se begge computer i andre computer på begge pc´er.
Men jeg har stadig kun adgang til min egen, altså jeg kan ikke komme ind på naboen computer den skriver bare::::::
Der er ikke adgang til mshome
Computer- eller sharenavnet blev ikke fundet. Kontrollere, at du skrev det korrekt, og prøv igen.
Hvad gør jeg så nu`???
Avatar billede spikey Nybegynder
19. marts 2001 - 13:08 #15
Hvilken protekol bruger du??
Og har du prøvet at lave en deling på en mappe??
Avatar billede xcisisten Nybegynder
19. marts 2001 - 13:09 #16
hvad er en protokol og hvordan laver jeg den???
jeg har lavet deling på C:
Avatar billede spikey Nybegynder
19. marts 2001 - 13:15 #17
En protekol er kan være TCP/IP altså en form for sprog som computerne kummunikere med hinnanen på.

Du kan tilføje og fjerne protekoller ved at højreklikke på andre computere.

Hvis du har kliket på Fil- og udskriftsdeling og lave et flueben i Andre brugere skal have angang til mine filer. (som tunoxw sagde)

Så kan du bare højreklikke på C: . Der finder du et punkt som hedder deling.. derindefra kan du dele
Avatar billede xcisisten Nybegynder
19. marts 2001 - 13:20 #18
Man kan da ikke oprette protokol inde unde andre computer
Avatar billede xcisisten Nybegynder
19. marts 2001 - 13:21 #19
spikey jeg har ikke gjort det der med ip som du sagde hvor gør man det hene???
Avatar billede spikey Nybegynder
19. marts 2001 - 13:27 #20
nej du skal højreklikke på andre computere og
gå ind i egenskaber. Så kommer der noget frem hvor du kan tilføje og fjerne protekoller.

IP kan du sætte under egenskaber for TCP/IP protekollen
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
19. marts 2001 - 14:55 #21
gå ind i andre computere,der skal du højreklikke på egenskaber.sig add service program,og vælg så windows service program..
efter det skal du trykke f.eks på dit c-drev,højreklik vælg så deling eller sharing..
klik der hvor der står del som, eller shared ass
nedenuder skal der sættes Read-only på..
så skulle dit problem gerne være lyst....
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
19. marts 2001 - 15:03 #22
dette skal gøres på den computer du ik kan få adgang til
Avatar billede hvid Nybegynder
16. april 2001 - 01:37 #23
Brug Sygate. (kan findes på www.sygate.com).
Lækkert program til indstilling af alt indenfor netværk.
Der ligger desuden en grundig manual med lidt tegninger, der illustrere, præcis hvad du skal gøre.
Det er mit bedste råd.

/Thomas