Avatar billede erlandsen Seniormester
07. januar 2005 - 18:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lange svartider på ny pc

Jeg oplever at have lange svartider på min nye pc (Pentium 4 - 2,8 Ghz) når jeg f.eks. skal åbne en fil i excel tager det 10-20 sekunder før jeg kommer ind i en mappe.

PC'en er for nylig installeret med win xp sp2 samt off xp.
Jeg kører via en 4 ports hub (10/100) og 2 Mbit/512 Kbit via ADSL. Mine andre pc'er kører uden disse lange svartider (Pentium 2).

Nogen der har nogle ideer til hvad der kan være galt?
Avatar billede serverservice Praktikant
07. januar 2005 - 18:36 #1
Hvis du ellers har installeret alle bunkort drivere/chipset? - så kunne det være dine ram. For du havde ikke problemer under installation - altså diskproblemer?
Avatar billede erlandsen Seniormester
07. januar 2005 - 20:18 #2
Jeg har 512 mb ram og det er en fabriksny fujitsu siemens.
Jeg havde ingen problemer under instl.
Det virker som om det er når jeg skal hente noget på en af mine andre computere.
Når jeg f.eks. har åbnet en excel fil, gå der 15-20 sekunder før jeg kan redigere en celle (not responding hvis jeg klikker på en celle før da)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. januar 2005 - 20:49 #3
Jeg har 512 mb ram og det er en fabriksny fujitsu siemens.
Jeg havde ingen problemer under instl.

Fujitsu-Siemens leveres med præinstalleret XP - hvad er det du ikke havde problemer med under installationen?
Avatar billede erlandsen Seniormester
07. januar 2005 - 22:34 #4
Det var dannyboyd der spurgte om jeg havde diskproblemer under instal - som jeg svarede nej til.
Jeg kan se at det ikke kun er de mapper/filer jeg henter på mine andre pc'er - det er også på den samme pc at jeg har problemer med at den ligesom står i "dvale" i 15-20 sek. når jeg ikke har åbnet en fil i et stykke tid???
Avatar billede serverservice Praktikant
07. januar 2005 - 23:52 #5
Det kan jo godt være en hardwarefejl selvom den er ny...

Start med at teste ram med denne bootdiskette lad den snurre 1 times tid , men stop hvis der er errrors.
http://www.memtest86.com/memt31a.zip     start install.bat – skriv a – isæt tom diskette og test ved at boote på den.

Jeg har også oplevet diske med de symptomer- hvilken harddisk er det?
Avatar billede donlon Novice
08. januar 2005 - 17:40 #6
Har du evt. et sløvt AV program som feks. Norton installeret ?? - hvia ja, så prøv at deaktivere det, og se om det hjælper.
Avatar billede erlandsen Seniormester
09. januar 2005 - 12:48 #7
jeg har Norton av - og checker om det er det...
Avatar billede imbrdk Nybegynder
11. januar 2005 - 16:02 #8
Hvordan er dit netværk sat op?
Avatar billede erlandsen Seniormester
27. februar 2005 - 20:39 #9
Jeg har Symantec AV 8.1.0.825. Det er en firma hjemme pc men jeg har admin rettigheder. Jeg kan dog ikke umiddelbart deaktivere det?

Jeg har en 2 Mbit ADSL og kører via 4 ports hub (bredbåndsrouter).
Avatar billede erlandsen Seniormester
01. marts 2005 - 13:13 #10
det hjalp at fjerne ms firewall'en.