Avatar billede powkie Nybegynder
07. januar 2005 - 18:17 Der er 5 kommentarer

hjælp til fejl ved deling

Hejsa med jer eksperter!
Når jeg prøver at connecte fra min ene computer til den anden får jeg en fejl der som denne:
www.powkie.dk/fejl.jpg
hva kan skyldes denne fejl?

på forhånd tak!

-powkie.dk
Avatar billede justme Nybegynder
07. januar 2005 - 19:04 #1
Har du husket at oprette den computer som ønsker adgang til \\harboe
med en konto på "harboe"?
Har du aktiveret fildeling på "harboe" og evt. givet tilladelse til at den computer
du ønsker at tilgå "harboe" med, også rent faktisk har tilladelse til at tilgå "harboe"?
Et lille tip: Hvis du laver en søgning her på Eksperten, er jeg sikker på at spørgsmålet har været besvaret før... Men ellers spørg gerne løs, vi er her alle for at hjælpe...
Avatar billede powkie Nybegynder
07. januar 2005 - 19:44 #2
"Har du aktiveret fildeling på "harboe" og evt. givet tilladelse til at den computer
du ønsker at tilgå "harboe" med, også rent faktisk har tilladelse til at tilgå "harboe"?" hvordan er det så lige man gør det... :P
Avatar billede justme Nybegynder
07. januar 2005 - 21:04 #3
Fildeling aktivere du ved:
Dobbeltklik på denne computer på skrivebordet->højreklik på det drev som skal deles->og vælg fildeling.
Tilladelser:
Gør du ved at gå ind kontrolpanelet (på harboe), d.v.s.-> start->indstillinger->kontrolpanel->dobbeltklik på "brugere og adgangskoder" og opret computer, læs bruger, som skal have adgang. (Benyt venligst her samme login og adgangskode som du benytter på den computer som skal tilgå "harboe")...

Eller kan du med fordel læse disse:
http://www.eksperten.dk/spm/271921
http://www.eksperten.dk/spm/272164
http://www.eksperten.dk/spm/272644
http://www.eksperten.dk/spm/272765

De omtaler andre operativsystemer, men problematiken / løsningen er den stort set den samme...
Avatar billede powkie Nybegynder
07. januar 2005 - 21:44 #4
begge mine maskiner køre xp!
og det eneste jeg skal have dem til er at koble sammen gennem et netværk. De er sat sammen via en hub (10mb) og et kabel til hver... hvor ligger mit problem?
Det "justme" beskriver jeg skal gå ind i for at aktivere tilladelser synes jeg ikke rigtig at eksistere på mine xp computere... og jeg har delt en mappe på hver computer...
Avatar billede justme Nybegynder
09. januar 2005 - 22:48 #5
Jeg er forfærdelig dårlig til at følge op det som jeg har begyndt.
Her er en vejledning i hvordan du opretter brugerkonti:
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/lsm_create_new_user.mspx
Endvidere skal du være opmærksom på at det billede som du sender indikere at du forsøger at tilgå C-drevet og ikke den eventuelle delte mappe. Hvis du f.eks. har delt en mappe som hedder "hovsa" på dit C-drev, så skal du skrive denne UNC sti: \\harboe\hovsa"...