Avatar billede kirchhoff Nybegynder
05. januar 2005 - 11:58 Der er 5 kommentarer

Et fra bunden spørgsmål

Jeg har lavet en hjemmeside www.gavefeen.dk Den er bygget i HTML, hvilket jeg forstår og kan arbejde med.

Nu vil jeg et skridt videre, altså få indført et forum m.m. Jeg er programmæssigt klar til ASP / ASP.NET / PHP og jeg skal komme efter jer, men der er en ting jeg ikke forstår.

Normalt uploader jeg HTML-filer skrevet i Macromedia Dreamweaver via FTP til min hjemmeside. Hvad gør jeg med ASP.filerne, så de kan ses på min hjemmeside?

Derudover ASP osv. er det koder, som jeg fletter ind i mit HTML-dokument?

Skrives hele dok. i ASP, så ASP erstatter HTML og ASP står for baggrundsfarve, teksttyper osv. Er der nogle, som lige kan forklare lidt om det?
Avatar billede goose Nybegynder
05. januar 2005 - 12:02 #1
Jeg tror du kunne drage nytte af at læse lidt omkring ASP på denne side:

http://www.html.dk/tutorials/asp/

Den gir det grundlæggende og svarer på mange af dine spørgsmål.

/Goose
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. januar 2005 - 12:04 #2
Asp koderne (på .asp sider) uploades til webhotellet lige som html siderne. Disse sider indeholder en blanding af html og asp, og selve asp'en kan også indeholde html tags.

Når en bruger klikker på et link, eller på anden måde iværksætter kørsel afen asp side, så køres denne på serveren ( i modsætning til html, der downloades til din maskine og køres der). asp siden der køres på serveren generere html koder, der sendes til dig så det ser ud som om det eren ren html side du ser i din browser.
Avatar billede cpufan Juniormester
05. januar 2005 - 12:05 #3
www.hotscripts.com
har mange færdige løsninger lige til at sætte på dit websted,
så sparer du 100'er af programmeringstimer..
men kig først på goose's link
Avatar billede goose Nybegynder
05. januar 2005 - 12:12 #4
Jeg kan vel godt betragte min kommentar som et svar da linket jo henviser til svarene på spørgsmålet, så jeg lægger også lige et svar så :o)

/Goose
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. januar 2005 - 12:15 #5
faktisk behøver du ikke vide det store om ASP for at få et forum, hvis dit webhotel har understøttelse for ASP kan du downloade færdige forum løsninger m.m. her

http://forum.snitz.com
http://www.fullxml.com