Avatar billede kirchhoff Nybegynder
02. januar 2005 - 19:20 Der er 9 kommentarer

Avanceret hjemmeside

Jeg har helt styr på HTML-hjemmesider og vil et skridt videre.

Jeg vil lave en hjemmeside med et forum. Hvilken programmer benytter jeg til det?

Har prøvet at installere, så jeg kan programmere i ASP, men det funker ikke. Jf. tutoriel på www.html.dk, så skulle jeg blot indtaste mit computernavn, men den viser ikke, at der er hul til serveren..... Jeg har XP Pro!!!!?
Avatar billede danny_k Nybegynder
02. januar 2005 - 19:27 #1
Jeg ville foreslå at du starter med at lære noget om PHP.
http://eksperten.dk/spm/223112.
Her ligger nogle links til nogle tutorials.
Derefter skal du nok lære noget lidt om databaser, MySQL
Avatar billede danny_k Nybegynder
02. januar 2005 - 19:30 #2
Mht. programmer at lave php i har jeg selv været glad for at bruge Macromedia Homesite 5.5 som kan downloades i en 30 eller 60 dages trial version.
Avatar billede petan Nybegynder
02. januar 2005 - 19:32 #3
prøv at skrive "localhost" i browseren. Hvad sker der så?
Avatar billede moocher Nybegynder
03. januar 2005 - 03:00 #4
Avatar billede kirchhoff Nybegynder
03. januar 2005 - 11:18 #5
Når jeg skriver localhost eller mit computernavn, som en tutorial skriver, at man skal, så kommer der en MSN-hjemmeside med søgninger på det jeg nu har indtastet... møg irriterende...
Avatar billede moocher Nybegynder
03. januar 2005 - 21:13 #6
Avatar billede danny_k Nybegynder
03. januar 2005 - 22:26 #7
dengang jeg selv i tidernes morgen selv startede fik jeg fat i en samlet installering af både apache webserver, php, mysql og phpmyadmin.
Den kan nok downloades herfra http://www.soft32.com/download_402.html.
det kan ske at noget af det er nogle lidt ældre versioner, men de kan opdateres efter installation. Under alle omstændigheder så skulle du gerne kunne komme i gang derefter -  også uden at opdatere.
http://www.razor.dk/ ser ud til at være en god tutorial og den er på dansk.
Avatar billede kirchhoff Nybegynder
05. januar 2005 - 11:30 #8
Tak for hjælpen.

Hvordan fordeler man point... Kan ikke rigtig finde det nogle steder..., men det er nok blot øjnene!
Avatar billede danny_k Nybegynder
05. januar 2005 - 11:57 #9
svar