Avatar billede allan_s Nybegynder
29. december 2004 - 22:45 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Mit grafikkort er mærkeligt..

hey derude, jeg har et Radeon 9600 XT 256 MB ram (Powercolor).
Og når jeg sætter den til Tv-out kan jeg ikke sætte den direkte til mit TV for så flimre billedet på TVet og det køre så man ikke kan se noget, og hvis jeg sætter mit tv-out gennem min Video så er det kun i sort/hvis farve selv det er PAL og ikke det med Nxxx noget. Har prøvet med nogle foreskellige driver og det er stadige det samme problem. og kan godt køre Tv-out med min anden PC. Jeg kan ikke komme på hvad jeg ellers kan gøre for at løse problemet. Håber på nogle ide'er.
[Værdi:200 P]
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. december 2004 - 22:49 #1
har du installeret hydravision..?
Avatar billede allan_s Nybegynder
29. december 2004 - 22:50 #2
ja, har prøvet alle drivers.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. december 2004 - 22:55 #3
jeg har et underligt problem, med mit tv.out..
det er sort/hvidt hvis jeg zapper rundt på tv-et, men tager jeg lyden ud, og i igen..virker det.?
Håber det måske kan hjælpe dig.
Ellers vil jeg råde til, at skaffe en scart-konverter, for at se om det hjælper.
Ellers er der tv-tool. som alternativ software, til hydravision..O)
Avatar billede allan_s Nybegynder
29. december 2004 - 23:17 #4
har du nogle links til de programmer ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. december 2004 - 23:23 #5
Avatar billede allan_s Nybegynder
29. december 2004 - 23:49 #6
http://tvtool.info/index_e.htm Virker Ikke, da den siger at der ikke er noget grafikkort der supporter det.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. december 2004 - 00:02 #7
har mest lyst til at sige..> køb Gforce.., men lader være.
Har tit selv, siddet og bokset med ati-drivere, og tv-out, og hydravision har hjulpet hver gang.??
og/eller en opdatering af driveren.O)
Avatar billede c-holst Novice
30. december 2004 - 10:11 #8
artfreak...tv-tool er kun til geforcekort!

har du fået det til at virke, hvis ikke, har du så rodet meget med det?

vi kunne jo reinstallere kortet, men det vender vi så tilbage til
Avatar billede allan_s Nybegynder
30. december 2004 - 18:48 #9
Jeg har rodet meget med det, og det vil kun vise sig i sort/hvid, selvom den står på PAL.
Avatar billede ronnson Nybegynder
30. december 2004 - 22:13 #10
kan det mon hjælpe at købe et colorfix for s-video
Avatar billede topimax Nybegynder
31. december 2004 - 02:46 #11
jeg har et 9800pro. mit flimmer også hvis jeg bare stikker det i tv'et. men hvis jeg tager antennestikket ud, så virker det fint... mærkeligt, men det virker...
Avatar billede c-holst Novice
01. januar 2005 - 12:25 #12
find nyeste driver til dit grafikkort
www.ati.com

start op i fejlsikret tilstand F8 under opstart
Slet driveren i tilføj fjern programmer
Slet kortet i enhedshåndteringen

Har du haft noget problemer med driver/grafikkort gør du sådan inden du genstarter/installerer
læg din xp cd i drevet og indtast denne kommando i kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
retter/tjekker vigtige systemfiler

genstart maskinen og installer driveren

så skal du som du selv er inde på, vælge Pal b , og du skal sansynligvis have dit signal sendt ud som composite, da sort hvid ofte skyldes, at svidoe ikke understøttes af tv apperatet.
Det kan også løses med en colorfix, som en har nævnt.

og så skal du måske også ind og indre lidt i overlaysettings. mener det skal stå som theatermode.
Avatar billede c-holst Novice
02. januar 2005 - 08:08 #13
hvordan går det så, er du kommet videre eller skal vi lukke her, og fortsætte i den nye tråd

carsten
Avatar billede allan_s Nybegynder
02. januar 2005 - 09:01 #14
får kigget på det her idag, men skal først lige sove *GG* :)
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:24 #15
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede allan_s Nybegynder
18. februar 2005 - 22:44 #16
Lukket