Avatar billede -oscar- Nybegynder
27. december 2004 - 17:11 Der er 13 kommentarer

SDRAM Problemer

Hejsa..

Jeg har fået fat i 2 x 256 MB SDRAM, som jeg skal ha' installeret i mine forældres computer.

Umiddelbart skulle man jo tro, at blokkene bare skulle sættes i, og så kørte lorte!

- Men nej! Når jeg tænder computeren, efter at have sat RAM-blokkene i, står der;

Checking NVRAM...

- og så sker der ikke mere ?????

-----
Lidt info om computeren:

Bundkort: GA-7IXE, AMD 751 Chipset
RAM; 128MB + 32MB SDRAM (PC100)

3x3.3V DIMM Sockets

Supports 64/128/256 MB SDRAM DIMM Module
-----

De "nye" RAM; 2 x 256MB SDRAM (PC133)

Jeg har prøvet alle mulige forskellige kombinationer af RAM-blokkene, men jeg kan ikke få det til at fungere!

Jeg har ladet mig fortælle, at man sagtens kan køre PC100 og PC133 sammen, er dette korrekt?

Skal BIOS'en opdaters, og i såfald, hvordan gør jeg så det?

Nogen der kan hjælpe mig med ovenstående problem...????
Avatar billede -oscar- Nybegynder
27. december 2004 - 17:26 #1
Her har I lige lidt mere info ang. bundkortet;

http://www.gigabyte.de/MotherBoard/Products/Products_GA-7IXE.htm

Håber I kan hjælpe mig....
Avatar billede kenp Novice
27. december 2004 - 19:29 #2
nu kan jeg ikke se hvor mange "slots" som der er på bundkortet! men har du prøve med kun de nye?
Avatar billede -oscar- Nybegynder
27. december 2004 - 20:00 #3
Jep, jeg har prøvet kun med de nye! - Og det fungere heller ikke.

Jeg tror måske at det er BIOS'en der skal opdateres, men det ved jeg ikke ret meget om!

Nogen der kan hjælpe

Lige ét link mere;

Manual til bundkortet;
http://europe.giga-byte.com/MotherBoard/FileList/Manual/manual_7ixe_e.pdf
Avatar billede kenp Novice
27. december 2004 - 20:28 #4
Det kan godt være det er biosén som skal opdateres! men det er ikke sikkert at det hjælper.
Avatar billede -oscar- Nybegynder
29. december 2004 - 13:21 #5
Er der overhovdet ingen der kan hjælpe ????
Avatar billede leif Seniormester
29. december 2004 - 13:25 #6
Du går ind på http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/BIOS/BIOS_GA-7IXE.htm henter den ov følger vejledningen !
Avatar billede -oscar- Nybegynder
29. december 2004 - 13:58 #7
Ok, det prøver jeg lige!

På forhånd, tak...
Avatar billede -oscar- Nybegynder
29. december 2004 - 14:06 #8
-> leif..

Nu har jeg downloaded;

http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/BIOS/BIOS_GA-7IXE.htm

- men jeg forstår simpelt ikke hva jeg skal gøre! Du skriver at jeg skal følge vejledningen, men jeg kan ikke finde nogen vejledning!
Avatar billede -oscar- Nybegynder
29. december 2004 - 14:12 #9
Når jeg åbener filen, 7IXE.F7, i programmet "flash", skriver programmet følgene;

- The chipset is not supported, press enter...

- The Flash part is not supported, press enter...

- Make sure the Flash is not protected !

Nogen der kan hjælpe mig med ovenstående...???
Avatar billede topimax Nybegynder
31. december 2004 - 02:52 #10
er det enkel eller dobble sidet ram? mange af de gamle bundkort understøtter ikke enkelsidet...
Avatar billede -oscar- Nybegynder
02. januar 2005 - 22:11 #11
-> topimax

De "nye" ram er enkeltsidet ram. Hvordan finder jeg evt. ud af, om bundkortet understøtter disse???

P.t. sidder der både enkeltsidet (32mb) og dobbeltsidet ram (128mb) i, så man må jo formåde at bundkortet understøtter begge disse varianter, eller hva???
Avatar billede -oscar- Nybegynder
03. januar 2005 - 16:30 #12
Er der overhovedet ingen af Jer kloge hoveder, der kan hjælpe mig med mit "lille Problem :) ????
Avatar billede topimax Nybegynder
07. januar 2005 - 19:32 #13
har du kigget i bundkort manualen? der står det for det meste. Har du også undersøgt om bundkortet understøtter moduler på 256?

jeg vil umiddelbart tro at det understøtter singlesided, når der sidder en i.