Avatar billede hestetoften Nybegynder
22. december 2004 - 23:34 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

pgr startes med IE ?

Jeg skal igang med at lave et pgr der åbnes automatisk når man åbner IE eller åbnes sammen med computeren, dette skal være et skjult pgr(uden form).

programmet skal tjekke kontinuerligt om der bliver ændret i foretrukne i browseren.

altså: Hvordan får jeg programmet til at åbne med comp. eller IE.
Og hvordan tjekker jeg foretrukne i browseren. ??
Avatar billede dkn Nybegynder
23. december 2004 - 10:58 #1
Nemmeste ville være at lave et browser object til IE. Det er et plugin som giver dig mulighed for at lave toolbars, panels osv. i ie. Men vigtigst af alt starter den sammen med explorer.exe eller ie.

Der er en wizard til at lave sådan en i jedi vcl:
http://homepages.borland.com/jedi/jvcl/

Når det er installeret går du op i new -> wizards -> browser band haløj.

Når du har leget lidt med det kommer der en dll ud af det, den skal du så køre regsrv på. Når dette er gjort loader det første explore vindue din fil ind.
Avatar billede cms Nybegynder
24. december 2004 - 15:38 #2
Dkn-> Det ville også være mit svar :-)
Men da Foretrukne i IE er en filmappe på din harddisk, er det oplagt at lade et program køre hele tiden (også når IE er slukket, for Foretrukne kan jo også ændres af andre programmer - og så behøver du ikke tænke på at udvikle Browser Helper Objects "BHO"), og så lade dette program tjekke om der bliver ændret en fil i den pågældende mappe. Jeg mener www.borrisholt.com har et eksempel på, hvordan man får at vide når der sker noget i en mappe.
Avatar billede hestetoften Nybegynder
26. december 2004 - 06:31 #3
Jeg Takker for jeres svar
kigger lige på borrisholt, da denne løsning er den jeg selv er kommet frem til.

Ved I hvorfor Borrisholt's side ikke vises ordentlig.?