Avatar billede jesper_holm Nybegynder
22. december 2004 - 22:39 Der er 10 kommentarer

Adgangskoden til netværket i Outlook 2002

Jeg har et problem med Outlook 2002 SP3.

Jeg har sat Outlook til automatisk at send og modtage mails.
Men flere gange dagligt kommer følgende vindue op:

Skriv adgangskoden til netværket.
Server: pop3.mail.dk
Brugernavn: xxxxxxxxxx
Adgangskode:******
Gem denne adgangskode.

Hver gang kan jeg bare trykke ”enter” og så går der kortere eller længere tid før jeg ser vinduet igen.

Det er lige meget om jeg krydser af i feltet ”Gem adgangskode” eller ej.

Jeg har to maskiner der gør det samme. Den ene køre Win2000 og den anden XP, men begge Outlook 2002.

Hvordan kommer jeg af med fejlen?
Avatar billede freddy-madsen Nybegynder
23. december 2004 - 12:46 #1
Det kommer fordi den er sat til at skanne for nye mails med et eller andet tidsinterval. der er - så vidt jeg ved - to mulige grunde til at den ikke kan det:
1. Der er ikke netværksforbindelse - eller din opsætning er forkert.
Hvis du kan browse, er din opsætning OK.

2. Det password du har sat den til at huske er forkert.
Skriv det rigtige. Har du glemt det kan du ringe til TDC (mail.dk er TDC), og få dem til at sætte et nyt, som du så kan taste ind.
Avatar billede webgon Nybegynder
23. december 2004 - 12:49 #2
mail.dk er ikke nødvendigvis TDC. Desuden hedder TDC's server til indgående post (POP3) "mail.tele.dk" og den udgående (SMTP) "smtp.mail.dk".
Avatar billede webgon Nybegynder
23. december 2004 - 12:51 #3
jesper_holm > Hvilken udbyder bruger du?
Avatar billede jesper_holm Nybegynder
23. december 2004 - 16:18 #4
Jeg har ADSL fra TDC.

Outlook er sat til at tjekke for nye mails hver 5 min.
Når vinduet "Skriv adgangskoden til netværket" kommer op har jeg prøvet at skrive den rigtige adgangskode, men det hjælper intet.
Hvis det var en forkert kode ville jeg ikke kunne sende eller modtage noget som helst.
Det er heller ikke sådan at vinduet kommer med et fast interval, nogle gange kommer det hver 5 min og andre gange kan der gå dage.
Avatar billede webgon Nybegynder
23. december 2004 - 16:46 #5
Prøv at sætte din indgående server til mail.tele.dk som er TDC's standard POP3 server.
Avatar billede jesper_holm Nybegynder
23. december 2004 - 22:37 #6
Det prøver jeg. Jeg håber det hjælper, men der kan gå dage hvor den køre fint. Lad os se :-)
Avatar billede jesper_holm Nybegynder
24. december 2004 - 11:26 #7
Det hjalp desværre ikke :-(
Avatar billede webgon Nybegynder
24. december 2004 - 11:58 #8
Fejlen som du beskriver kan også opstå, hvis/når serveren til tider er overbelastet, eller en anden teknisk fejl på mailserveren er opstået. Jeg vil foreslå du kontakter TDC, for at få hjælp til at løse problemet.
Avatar billede jesper_holm Nybegynder
24. december 2004 - 12:13 #9
Webgon> Jeg tror du har ret.
Jeg vil kontakte TDC.
Point til dig.
Avatar billede webgon Nybegynder
24. december 2004 - 13:33 #10
Da problemet ikke blev løst, vil jeg foreslå du selv skriver et svar, når du når frem til løsningen med TDC :-)

God jul