Avatar billede mikkel_and Nybegynder
17. december 2004 - 21:06 Der er 4 kommentarer

Problemer med Switch

Hej

Jeg har lidt problemer med en Switch fra T. Hansen http://www.thansen.dk/product.asp?c=369200409&n=552697211&pn=800780041

Jeg har 2 PC´ere, begge med WIN XP. Jeg har ADSL fra TDC med et modem / router Speedstream 5100. Den er forbundet til switchen og derfra videre til de 2 PC´ere.

PC 1 kører fint på ADSL, både gennem switchen og direkte på modemet.

PC 2 kører meeegeeet langsomt (2 minutter for GOOGLE s søgeside) gennem switchen men når den bliver sat direkte til modemet ræser den bare derudaf.

Hvad er der galt ?

Håber i kan hjælpe.

Vh. Mikkel
Avatar billede kenp Novice
17. december 2004 - 21:07 #1
prøv at skifte port.
Avatar billede mikkel_and Nybegynder
17. december 2004 - 21:17 #2
Hej

PC 1 kører fint på alle portene og PC 2 dårligt på alle porte i switchen.

Vh. Mikkel
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2004 - 21:46 #3
Det kan være følgende forhold:

switchen er sat til at køre 100 Mbit og netkortet er sat til 10 Mbit eller omvendt. Sæt dem ens
Switchen er sat til 100 Mbit og netkortet til autonegotiate og de kan ikke synce ordentligt. Sæt dem til begge at kører 100 eller 10 Mbit.
Switchen kører fuld duplex, netkortet kører halv duplex eller omvent, sæt dem ens
Switchen er sat til autonegotiate duplex, netkortet er sat til ful duplex og de ekan ikke synce. Sæt dem til fuld duplex begge.

Hvor og hvordan dette gøres afhænger af dine netkort og switchen
Avatar billede mikkel_and Nybegynder
19. december 2004 - 09:12 #4
Hej

Tak for svarene, det virker.

Vh. Mikkel