Avatar billede on Nybegynder
16. december 2004 - 16:42 Der er 9 kommentarer

Driver til Audiophile2496?

Hej allesammen.

Jeg har Audiophile 2496 lydkort i min com. Men jeg kan ikke finde min driver CD, tror jeg har mistet den da jeg havde min com ude af huset for lidt siden.

Findes der et sted jeg kan downloade driveren til det?

Det er rigtig vigtigt.

mvh. On!
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. december 2004 - 16:58 #1
Du kan finde den her:
http://www.m-audio.com/index.php?do=support.drivers

(bare du vælger dit lydkort under "Select a product")
Avatar billede on Nybegynder
16. december 2004 - 17:15 #2
tak fandt den også lige :)

Kan du lige med i købet fortælle mig hvad dette betyder?:
"Der er et problem med din lydhardware. Hvis du vil installere mixerenheden, skal du klikke på Printere og anden hardware, og derefter klikke på Tilføj hardware i Kontrolpanel"

Det giver jo ingen mening? :/
Avatar billede milter Ekspert
16. december 2004 - 21:34 #3
Hvis det er kommet efter, du har installeret den nye lyddriver, lyder det som om, noget er gået galt med installeringen. Prøv at fjerne driveren og geninstaller den derefter.

Følg anvisningerne i manualen. Jeg har lagt et link til den herunder, hvis du ikke har den:

http://www.m-audio.com/images/en/manuals/Audiophile2496_Manual.pdf
Avatar billede on Nybegynder
17. december 2004 - 00:57 #4
milter:
Det hjalp ikke særlig meget.
Ser du, jeg har haft det hele installeret før skal ikke oplæres som en nybegynder. Jeg har haft dette i lang tid nu, problemet er bare at driveren ikke virker. Der står intet i Manual'en. Sidder også med bogen ved hånden og de oplyser intet om det. :/
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. december 2004 - 08:26 #5
Jeg kender selv mest til M-audio's eksterne Firewire 410, som jeg også havde lidt problemer med. På et spørgsmål her på E, blev jeg dengang ledt videre til dette forum, hvor jeg kunne finde flere informationer om mit kort, ved at søge på dets navn:
http://www.eksperten.dk/spm/514535
http://forum.cubase.net/cgi-bin/cubase.net/Ultimate.cgi

Hvis dit problem er opstået pludseligt i en eksisterende installation kunne det tyde på, at kortet er blevet defekt. Ellers må der jo være noget galt med driveren. Du har sikret dig at det er det rette styresystem som du downloadede driver til?
Avatar billede milter Ekspert
17. december 2004 - 16:00 #6
Jeg har selv et Terratec DMX 6fire 24/96. Når driveren er installeret overtager Terratecs egen mixer det meste af kontrollen med Windows' lydmixer. Jeg går udfra, det samme sker med dit kort.

Prøv det her (hvis du ikke allerede har prøvet det)  : Enhedshåndtering > Klik på plusset ud for "Enheder til lyd, video og spil" > Dobbeltklik dit Audiophile-kort > Egenskaber >  Klik på plusset ud for "Mixerenheder" > Dobbeltklik mixeren > Er den aktiveret her?
Avatar billede milter Ekspert
17. december 2004 - 16:09 #7
Prøv også det her:

Start > Kør > I vinduet, som dukker op, skriver du "services.msc" (uden anførselstegn) > OK > I højre vindue ruller du ned til og dobbeltklikker på "Windows audio" > "Starttype" skal stå til "Automatisk".

Nu er der to ting, du kan forsøge. Hvis den står til "Deaktiveret" , så sæt den til "Automatisk > Anvend > OK og genstart computeren.

Hvis den allerede står til "Automatisk" eller "Manuelt", så prøv at vælge "Deaktiveret" > Anvend > OK og genstart computeren. Aktiver den derefter som tidligere beskrevet.
Avatar billede ejvindh Ekspert
22. februar 2005 - 17:16 #8
Tid til at lukke?
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. august 2005 - 13:13 #9
Lukketid?