Avatar billede slumtiger Nybegynder
15. december 2004 - 14:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre muse parameter i Novell (suse)

Hej

Som så mange andre, er jeg også begyndt at bruge linux (er newbie :o)
Jeg hentede den nye Novell suse desktop... og det kørte bare derudaf. Men så gik jeg ind og ændrede i en mouse parameter, siden da startes der med følgende fejl.

Typefejl: forventede 'int', fik 'float' for nøglen /desktop/gnome/peripherals/mouse/motion_threshold

Jeg har søgt lidt på nettet og fundet ud af, at det ganske rigtigt er et problem.

Det jeg vil er at gå ind og ændre denne parameter manuelt til en int. Men hvordan?

Er der nok point?
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2004 - 16:02 #1
I de gode gamle dage dvs. for 5-6 mdr. siden ordnede man det i sax2, jeg tror nok at det kan ændres i YAST men da jeg er stokkonservativ er jeg ikke meget for det nymodens så derfor
Log ind som root -> i terminalen skriver du sax2 -> klik enter -> nu bliver din tilsluttede mus indlæst -> klik ok til forslaget og så burde det køre
Avatar billede slumtiger Nybegynder
15. december 2004 - 18:39 #2
sax2, er et vidunderligt værktøj :o) Tak for det. Men det hjalp desværre ikke mit problem. I det øjeblik maskinen starter, kommer fejlen:

"En fejl opstop under indlæsning eller gemning af konfigurationsoplysninger for gnome-settings-daemon. Nogle af instillingerne virker måske ikke korrekt."

Jeg har så mulighed for at trykke 'detailjer' eller 'OK'. Hvis jeg trykker detailjer fås den meddelelsen:

"Typefejl: forventede 'int', fik 'float' for nøglen /desktop/gnome/peripherals/mouse/motion_threshold"

I sax2 slettede jeg den mus der var installeret og installerede en ny, men med samme effekt.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2004 - 19:39 #3
Det lyder sgu da lidt mystisk, hvis du stadig har problemet ville jeg prøve
1) boot på cd /dvd -> vælg opdater installeret system -> ej back-up
eller
2) start op i runlevel 3 så er musen ikke med og så gå i sax2 igen
Avatar billede slumtiger Nybegynder
17. december 2004 - 10:37 #4
pkt. 2 virkede heller ikke. Men det gjorde pkt 1 :o)
Læg lige et svar.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2004 - 10:41 #5
Pokkers med de mus her om vinteren
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2004 - 10:41 #6
det skulle ha været et svar