Avatar billede turbo3000 Nybegynder
14. december 2004 - 19:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Forkert licens til XP version?

Hej

Jeg tror jeg har et problem…

Jeg vil prøve at formatere min computer, men har så lige opdaget at min Windows XP installations cd, er PRO versionen. Men det installerede, og licens koden er HOME.
Kan jeg, og må jeg installere XP PRO…?

Det er jo min leverendør der har lavet en fejl. Tror I det er muligt at få rettet fejlen, selvom handelen er over et år gammel.

_hygge_
Avatar billede patrion Nybegynder
14. december 2004 - 19:25 #1
Nej den kan du ikke.Men det er jo en åbenlyst mangel så den skal han bytte.
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. december 2004 - 19:26 #2
Jeg ville ikke göre det hvis jeg var dig. Det er jo ikke sikkert koden er den samme. Tror nok du kan se det med everest home edition (www.lavalys.com). Er koden den samme så er det bare at insrallere.
Avatar billede plazm Nybegynder
14. december 2004 - 19:30 #3
Koden kan korrekt læses i everest under Operativ system -> operativ system
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. december 2004 - 19:32 #4
dooh.. han har jo formateret..O)
Avatar billede patrion Nybegynder
14. december 2004 - 19:34 #5
Kvik igen .artfreak:)
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
14. december 2004 - 19:36 #6
Jeg her endnu ikke formateret noget... :)
Avatar billede patrion Nybegynder
14. december 2004 - 19:39 #7
Kan du lave en prøve på en anden maskine?
Avatar billede patrion Nybegynder
14. december 2004 - 19:43 #8
Eller prøv at lave en repair.
Bruger lige denne paste.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede patrion Nybegynder
14. december 2004 - 19:45 #9
Hvis din nøgle ikke er gyldig annulerer den bare denne rep.Så må du ned i butikken igen,og slå hårdt i bordet.
Avatar billede clauseberhard Nybegynder
14. december 2004 - 19:57 #10
Hej turbo3000

Dette er en MEGET alvorlig fejl fra din leverandørs side, det er efter Microsofts regler som lige er blevet strammet en klar overtrædelse af hans forhandlerrettigheder.

Hvis han ikke omgående får den byttet om, så skal du endelig ringe til Microsoft om dette, for dette skal rettes, og vil han ikke, så vil Microsoft MEGET gerne.

Microsoft har for nylig lavet en speciel kampagne for Microsoft forhandlere der overtræder reglerne og det ser Microsoft IKKE let på.

Se evt. mere her på Microsofts Partnerweb: www.microsoft.dk/partner
eller på Microsoft Anti-Piracy www.microsoft.dk/piracy

Men først synes jeg at du skal snakke med din forhandler og høre hvad der er sket og få den rigtige version/nøgle samt COA etiket (Certificate of Authenticity)

og hvis ikke så ring til Microsoft 4489 0100/4489 0190
For så skal problemet nok blive taget op.

Håber at dette kan være en hjælp.

Mvh. Claus
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. december 2004 - 20:06 #11
hvis du ikke har formateret.. sorry for dooh..*G*.. så prøv everst( det er 2x oparativ system/produktnøgle)
Så har du en nøgle, men om den virker..? , og om det er lovligt..??, synes sidste indslag, er værd at overveje..O)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. december 2004 - 21:33 #12
Denne lille util kan vise dig produktnøglen på næsten alt instaleret M$ programmer:
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
Avatar billede patrion Nybegynder
10. januar 2005 - 13:36 #13
Er du tilfreds med hjælpen?
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
10. januar 2005 - 21:07 #14
Jep takker for hjælpen...

undskyld jeg først svarer nu...