Avatar billede hijklm Juniormester
14. december 2004 - 18:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Activate Windows igen igen

Jeg har lige sat nyt bundkort og processor i min maskine. Da den så startede op, så skulle jeg gen-aktivere Windows fordi den mente der var skiftet for mange dele.
Det gjorde jeg så over telefonen.

Et par dage efter modtog jeg en ny stang ram. Den satte jeg i, og sørme om Windows så ikke ville aktiveres igen. Jeg prøvede denne gang over internet, men når jeg indtastede den key der står på min kasse, så siger den at jeg har "exceeded the limit of times" man kan bruge den.

Kan det virkelig passe at jeg endnu engang skal ringe ind og køre hele forløbet igennem for at kunne aktivere Windows igen?
Og hvorfor kan det ikke lade sig gøre over internet?
Avatar billede hcma Novice
14. december 2004 - 19:00 #1
desværre. når der er blevet re-aktiveret x antal gange, skal der ringes til Microsoft, da "systemet" mener at der må være noget galt.
Avatar billede hijklm Juniormester
14. december 2004 - 19:31 #2
Irriterende...

Specielt fordi jeg i øjeblikket bikser lidt med en ekstra stang ram, som jeg ikke helt kan få til at virke. Kan så risikere at skulle ringe to gange.... dumme Microsoft.

Send svar for point.
Avatar billede clauseberhard Nybegynder
14. december 2004 - 19:36 #3
Hej hijklm

Ja, det er rigtigt at du så muligvis skal genaktivere nok engang.

Aktiveringssystemet, beregner nemlig udfra hvor mange gange du ændrer i din hardwareopsætning, og når det maksimale er opnået så kræver det genaktivering.

Dog fraregnes hardwareændringer over tid.

Men hvad med at "leje" lidt med RAM'ene først, og så vente med at aktivere indtil du er tilfreds og færdig med dine ændringer.

Mvh. Claus