Avatar billede flopper Nybegynder
16. marts 2001 - 11:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Programmer skal lager på D drivet

Jeg vil høre om der er nogle der ved om det er muligt at få programmerne til at lægge sig automatisk på D drivet, sådan at man er fri for at gå ind og gøre det manuelt.
grunden til at jeg spørger er fordi jeg har spaltet min HD i 3 dele. C drevet på 1 GB (til Windows) D drevet på 5 GB( til programmer )
E drevet på 14 GB (til spil og Backup)

på forhånden tak Flopper
Avatar billede jemt Nybegynder
16. marts 2001 - 11:59 #1
Hej Flopper.
Det er muligt i de fleste office programmer at gå ind i indstillinger, og deregter skrive \"stien\" til dit drev (Fx: d:\\dokumenter)
Men der findes ikke nogen programmer som kan gøre det.
Håber det lykkes for dig!
Avatar billede senj Nybegynder
16. marts 2001 - 11:59 #2
Under installation beder installationsprogrammet altid om en sti hvor programmet skal ligge. Den foreslør normalt c:\\programmer, men det kan du jo bare ændre?
Avatar billede jemt Nybegynder
16. marts 2001 - 12:04 #3
Nåå, er det det han mente ;o)
Well, så bare gør som seni siger.
Men bemærk, at nogle programmer ikke virker optimalt, hvis de ikke får lov til at lægge sig på den sti som den foreslår (Mærkeligt nok, men har oplevet det masser af gange, så pas på!)
Hen heller ikke her er det muligt, automatisk, at få den til det.. Du skal selv skrive stien..
Lykke til!
Avatar billede snowball Novice
16. marts 2001 - 12:23 #4
Hent TweakUI fra nedenstående link:

http://www.microsoft.com/windowsme/guide/tweakui.exe

Start programmet og vælg fanebladet My computer. I dropdown menuen nederst kan du nu ændre default stien til hvor programmer skal installeres. Der kan du også ændre andre default stier !

Snowball
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
16. marts 2001 - 12:24 #5
Der er muligvis nogle strenge i din registreringsdatabase, der fortæller din computer hcor den skal ligge f.eks. dine dokumenter., jeg mener at det er det samme med programmer! Jeg ved ikke lige hvor de er, men jeg kan finde ud af det inden for et par timer (jeg skal lige hjem først)..
Avatar billede flopper Nybegynder
17. marts 2001 - 09:07 #6
Det med tweakUI er rigtigt nok, men hvad hvis man bruger windows 2000 istede for, jeg kan nemmelig ikke huske om tweakUI virker i 2000?
Avatar billede snowball Novice
17. marts 2001 - 10:42 #7
Den version af TweakUI som jeg linker til virker i Windows 2000, Windows NT, Windows Millennium Edition, Windows 98 og Windows 95 !

Snowball
Avatar billede flopper Nybegynder
17. marts 2001 - 13:19 #8
jeg siger tak til snowball det ser ud til at det virker