Avatar billede saridski Nybegynder
13. december 2004 - 16:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Client tools til Oracle 8-10

Hej,

Jeg leder efter noget, der ligner MSSQL's Enterprise Manager til Oracle. Jeg er i gang med at downloade Oracle Enterprise Manager men den fylder 999mb. Findes der ikke et mindre sæt klient værktøjer til Oracle til blandt andet at udføre forespørgsler og browse databaser?

Mange tak.
/S
Avatar billede arne_v Ekspert
13. december 2004 - 17:25 #1
Onde tunger vil sige at hvis 999MB er for stort, så er Oracle ikke den rigtige
løsning for dig.

:-)

Der er andre værktøjer: TOAD, DB Artisan etc..

Hvis du bare skal fyre nogle queries af, så var MS Access og ODBC jo en
mulighed.
Avatar billede saridski Nybegynder
13. december 2004 - 18:14 #2
Hej,

Jeg har en Oracle database, som afvikles på en database server. Jeg vil gerne kunne oprette en forbindelse med serveren og sende queries til databaser, som ligger på databaseserveren ala MSSQL's Query Analyzer. Jeg vil også gerne kunne se hvilke databaser ligger på databaseserveren. Det jeg søger, er MSSQL Client Tools blot til Oracle.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. december 2004 - 22:12 #3
Jeg kan vist ikke svare bedre end jeg allerede har gjordt.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
03. januar 2005 - 16:16 #4
Arne har givet dig svaret -> Brug Toad. Det er nok det bedste på markedet.

Den helt simple løsning er Sql*plus som følger med Oracle Clienten. Den fylder stadig en del... Desuden kræver TOAD at du har Oracle klienten installeret.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. januar 2005 - 18:58 #5
Så vil jeg da også ligge et svar