Avatar billede vsign Nybegynder
13. december 2004 - 15:09 Der er 2 kommentarer

Kan man "cluster" 4 gamle Mac til 1

Hej

Jeg har 5 gamle MAC stående og jeg tænkte på at man kunne slå dem sammen så de sammen kunne gøre det for en ny(-ere) MAC

De skal bruges til et grafisk værksted

/Vsign
Avatar billede vsign Nybegynder
13. december 2004 - 15:14 #1
ups glemte at skrive hvad det var for nogle

2 stk. Power PC 6100/60
1 stk. Power PC 6100/66
1 stk. Performa 6200
1 stk. Performa 475
Avatar billede egonspock Seniormester
16. december 2004 - 23:25 #2
Det går vist kun hvis du er supernørdet og installerer enten en *BSD eller en type Linux og laver et Beowulf-cluster, selv programmerer din kode eller i forvejen bruger noget open source som f. eks. Blender http://www.blender3d.org/ og har den tid det tager at sætte op, og det vil du nok have, hvis du mener at det kan betale sig ;-)
Der er seriøst meget mere computerkraft i nyere maskiner, så hvis du skulle have en chance for at bruge noget, skulle de mindst være G3 og dermed mindst kunne køre OSX. Så var der en fair chance for at de kunne bruges med Xgrid: http://www.apple.com/acg/xgrid/
http://unu.novajo.ca/simple/archives/000024.html
Men stadig med en del håndarbejde. Det kan være at der kommer noget mere interessant, når det bliver en standarddel af 10.4.
Men ideen er da god og tænke, og det tog mig da kun et kvarters tid at sætte mine fire hjemlige computere op til Xgrid, da det kom frem, så sværere behøves det jo heller ikke at være.