Avatar billede xylene Nybegynder
13. december 2004 - 14:03 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sletter jeg det?

Hej
Jeg har en mappe som jeg bare ikke kan slette.Det iritere mig grænseløst.Hvergang jeg prøver får jeg følgende melding:
"Det er ikke muligt at slette _8B3D~1.wav syntaksen i filnavnet mappen eller diskenheds navnet er forkert"

Hvad gør jeg?
Avatar billede nva Praktikant
13. december 2004 - 14:08 #1
Kan den renames ? Kan extension ændres ? Kan du drag&drop den til skraldespanden ?
Avatar billede lavang Nybegynder
13. december 2004 - 14:13 #2
det ser ud som om du har filen ligger skjult i mappen (jeg går udfra du ved hvordan du får stifinder til at viser alle skjulefiler). prøv at se om det passer, hvis ja, kan du prøve at omdøbe filen og prøv så at slette den bagefter, håber det vil hjælpe lidt.

Hilsen
Lavang
Avatar billede tubber Juniormester
13. december 2004 - 14:29 #3
_8B3D~1.wav <-- det filnavn kunne tyde på der er en fil der er i brug, det ligner nemlig noget temp noget.....

Prøv at se om du kan slette den når du lige har genstartet og logget på inden du starter nogen programmer op.....

/Tubber
Avatar billede xylene Nybegynder
13. december 2004 - 14:37 #4
jeg ka ikke drag and drop filen.jeg kan heller ikke omdøbe den.Får meldingen:det er ikke muligt at omdøbe fil,kildefilen eller disken kan ikke læses.

Har fundet en lille lydfil på 32 kb som er problemmet.Når jeg forsøger at slette den,får jeg den melding som beskrevet i starten af denne tråd.De andre filer i mappen har jeg nu fået slettet.Men den her er genstridig.
Avatar billede xylene Nybegynder
13. december 2004 - 14:39 #5
Tupper...har prøvet.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
13. december 2004 - 14:41 #6
Prøv i fejlsikret tilstand (F8 ved opstart).
Avatar billede xylene Nybegynder
13. december 2004 - 14:50 #7
dotcom1...har prøvet at slette filen i fejlsikret tilstand.Kunne ikke lade sig gøre.
Avatar billede tubber Juniormester
13. december 2004 - 14:53 #8
Prøv med dr. delete, det findes her:
http://www.docsdownloads.com/Tier1/dr-delete.htm
Avatar billede nva Praktikant
13. december 2004 - 15:00 #9
Kan du 'klippe' den måske og 'indsætte' den i papirkurven ?
Avatar billede xylene Nybegynder
13. december 2004 - 15:15 #10
tupper...det lod sig heller ikke gøre med dr.delete.

nva...kan ikke klippe den til papirkurven.
Avatar billede tubber Juniormester
13. december 2004 - 15:24 #11
er drevet fat32 eller ntfs ?
Avatar billede nva Praktikant
13. december 2004 - 15:27 #12
Er der noget specielt at se under egenskaber på filen. Skrivebeskyttelse, ejerskab ?
Avatar billede xylene Nybegynder
13. december 2004 - 16:52 #13
tubber....ntfs

nva...filen er ikke skrivebeskyttet.Og der er ingen dokumentinfo.
Avatar billede haverslev Novice
13. december 2004 - 19:52 #14
Tryk 1 gang på Ctrl+Alt+Delete
Afslut explorer.exe  (sig ja/yes)
Klik på Filer
Klik på :nyt job (kør)
Tryk på gennemse og naviger frem til filen der skal slettes, slet filen med del-knappen.
Start explorer.exe igen
Avatar billede clauseberhard Nybegynder
14. december 2004 - 09:43 #15
Hej Xylene

Du kan evt. slette den med Kommando Fortolker.

1. Luk alle programmer, så de ikke inteferere.
2. Gå i startmenuen og skriv "cmd" (uden anførselstegnene)
(Du skulle nu kunne genkende interfacet, da det minder om gode gamle DOS.)
3. Find det drev og den mappe/bibliotek som filen ligger i.
4. Slet filen vha kommandoen "del"
(eks. "del _8B3D~1.wav")

Håber at dette kan være dig en hjælp.

Mvh. Claus
Avatar billede xylene Nybegynder
14. december 2004 - 14:05 #16
haverslev...virkede ikke.Får meldingen,kildefilen kan ikke læses.

clauserberhard...gør jeg det her rigtigt?
Skriver følgende: C:\boot\programmer\mymap...det er i mymap den genstridige fil ligger.Men får meldingen,den angivne sti blev ikke fundet.
Avatar billede clauseberhard Nybegynder
14. december 2004 - 14:54 #17
Hej igen Xylene

Muligvis, jeg ved jo ikke hvad din mappe hedder, dog undrer jeg mig MEGET over at du har en mappe der hedder "boot" i roden, men nok om det.

Lad os nu antage at du har så
Kør -> "cmd"
og følg nedenstående linier:
----
c:
cd\
cd boot\programmer\mymap
del _8B3D~1.wav
----
Nu skulle den være væk, hvis det altså er i den rette mappe.

Hvis du ikke er sikker på at det er den hele og korekte stidybde (c:\boot\programmer\mymap), kan du også tage et bibliotek af gangen, det eneste er at du så skal skrive lidt mere:
----
cd boot
cd programmer
(og følg videre til du er hvor du skal være)
----

Jeg håber at dette kunne være dig en hjælp

Hvis dette alligevel skulle volde problemer, eller at du har spørgsmål, så blot send et nyt indlæg.

Alternativt kan du sende mig en mail: claus(@)iton.dk
eller MSN: iton01(@)iton.every1.net

Mvh. Claus
Avatar billede nva Praktikant
14. december 2004 - 15:22 #18
Måske skal du bruge program~1 istedet for programmer i stinavnet
Avatar billede nva Praktikant
14. december 2004 - 15:23 #19
Eller er det progra~1 ( jeg kan ikke huske hvor langt det må være )
Avatar billede xylene Nybegynder
14. december 2004 - 16:03 #20
Claus...jeg kan ikke andet end skrive på en linie i kommandoprompt.Den angivne sti blev ikke fundet,er hvad den skriver.

Jeg har desværre skrevet at filen ligger i programmer.Det var forkert,den ligger i min spilmappe.C:\spil\mymap.Filen er en del af nogle lydefekter og musik,fra et spil,som jeg ville bruge som efekter i et video redigerings program.Fik dog aldrig brugt det.Alle mapper i spillet er slette,undtaget denne wave lyd fil.Foran navnet på denne fil,er der en lille firkantet boks,eller bare en firkant,som jeg ikke kunne finde ud af,hvordan jeg laver på tastaturet.Jeg skulle nok havde sagt det fra begyndelsen,men mente ikke at det havde nogen betydning.Jeg er ikke nogen ørn i pc.
Men selv om at jeg udskifter programmer med spil,virker det jo ikke alligevel.
Man kan også sige at 32 kb,ikke betyder noget.Men det er da underligt at den ikke bare kan slettes.
Avatar billede clauseberhard Nybegynder
14. december 2004 - 16:07 #21
Til nva

Nej du kan i Windows XP godt bruge lange filnavne i Kommando fortolker

Mvh. Claus
Avatar billede clauseberhard Nybegynder
14. december 2004 - 16:21 #22
Hej Xylene

Fortvivl ikke, vi skal nok få problemet løst, men lad os lige tage det bid-for-bid

Vi prøver først på samme måde igen men med nyt filnavn.

Åbn Kommando Fortolker og skriv linie for linie og husk at trykke "Enter" for hvert linieskift.

c:
cd\
cd spil\mymap
del _8B3D~1.wav

Derudover kan du også hvis du ikke får lov til at slette den enkelte fil slette hele biblioteket "mymap" (men kun hvis der ikke er andre filer i biblioteket), det gøres på følgende måde:

Åbn Kommando Fortolker og skriv disse kommandoer:
-------
c:
cd\
deltree c:\spil\mymap
-------

NB: Jeg glemte helt sidste gang at give dig kommandoen til at komme ud af Kommando Fortolker.
Den er "Exit" og så tryk på Enter

Jeg håber inderligt at det kan løse dit problem og være dig en hjælp, ellers så blot send et nyt indlæg eller kontakt mig på enten tidligere nævnte mail eller MSN

Evt. Kan det løses over Fjernsupport via. MSN, selvom jeg ikke ved om Eksperten.dk godkender dette, kun et tilbud om at hjælpe dig.

Mvh. Claus
Avatar billede nva Praktikant
15. december 2004 - 08:03 #23
Hej Claus.

Det med ~navne var bare et fortvivlet forsøg, når nu intet andet virkede.
Avatar billede tubber Juniormester
15. december 2004 - 08:37 #24
Det er lidt svært i "dos" mode når den kun funker med win i baggrunden.....

Det jeg ville gøre var nok at hente ultimatebootcd (kræver brænder) og den kan hentes på http://www.ultimatebootcd.com

Der er et dos tool der kan læse ntfs, så når du har bootet på den cd og kørt programmet, så kan win på ingen måde bruge filen, det vil sige der så skulle være adgang til at slette den.....

/Tubber
Avatar billede xylene Nybegynder
16. december 2004 - 11:45 #25
Sorry...har ikke kunnet være ved computeren.Men nu er jeg her igen.

Tupper...jeg kiggede lidt på ultimatebootcd,og fandt det lidt svært.Hvis jeg har læst det rigtigt,skal jeg selv lave en boot cd til win xp.Men det er måske forkert?

Claus...når jeg starter kommandoprompt op,får jeg følgende linie C:\documents and settings\mit navn\MEDION PC>
En makør blinker efter PC>....når jeg så skriver det første bogstav C: og trykker enter,får jeg en ny linie mage til den første.Hvis jeg på den linie så skriver cd\får jeg en ny linie som ser sådan ud C:\ når jeg så forsørger at skrive det som du siger at jeg skal gøre,får jeg beskeden:at den angivne sti ikke blev fundet.
Avatar billede haverslev Novice
16. december 2004 - 14:53 #26
prøv at lave en tom txt fil i samme mappe, makèr txt filen, makèr derefter den fil du vil slette, prøv så at slette dem begge.
Avatar billede xylene Nybegynder
17. december 2004 - 09:10 #27
Næe...det duede heller ikke.
Avatar billede xylene Nybegynder
29. december 2004 - 16:33 #28
Lukker spørgsmålet.Da min pc gik i ged og en formatering var nødvendig,er filen nu slettet.