Avatar billede skelstrup Nybegynder
11. december 2004 - 20:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Jeg mister hyppigt forbindelsen til mit WAP i korte perioder

Hej,
Jeg har et Linksys access point stående i ét rum. Det er sat til min DSL-router. I rummet ved siden af har jeg min Windows-pc med no name WLAN NIC med fritstående antenne. Jeg kan sagtens "se" access pointet og køre ud gennem det, men ind imellem mister jeg forbindelsen for fx 5-10 sekunder - ret belastende, når man spiller computer. En sjælden gang imellem forsvinder forbindelsen for længere tid (der hjælper det at deaktivere forbindelsen og starte den igen).

På vores to bærbare har jeg ikke observeret samme problem.

Er der noget af jer der kender problemet?
Avatar billede nik- Nybegynder
18. december 2004 - 16:30 #1
Har du slået WEP til?  I så fald så slå 802.1x fra under forbindelsesn egenskaber. Du kan også sætte kortet til kun at forbinde til access point (det hedder infrastructure).
Avatar billede skelstrup Nybegynder
19. december 2004 - 11:13 #2
802.1x er slået fra. Jeg kører WPA/TKIP med 3600 sekunders nøglelevetid.
Jeg spekulerer selv på, om det kan skyldes, at jeg kører 54g, og derfor vil jeg tvinge WAP'et til at skifte til "b", men jeg kan ikke få det til det (skodsoftware).
Avatar billede skelstrup Nybegynder
26. december 2004 - 12:13 #3
OK, løsningen var at køre med en ældre version af driverne til NIC'et.... :(