Avatar billede mhv Praktikant
07. december 2004 - 23:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Join Group og count

jeg har følgende sql:

SELECT Count(Tabel_A.PostNr) From Tabel_A LEFT JOIN Tabel_B ON Tabel_B.Tabel_A_ID = Tabel_A.ID GROUP BY Tabel_A.Type

Hvis jeg så 2 steder i Tabel_B har samme værdi Tabel_A_ID så bliver den der talt 2 op, men ønsker kun at tælle en op da PostNr kun optræder 1 gang i Tabel_A for Tabel_A.Type, er det til at forstå ???
Avatar billede arne_v Ekspert
07. december 2004 - 23:46 #1
Følgende må være tæt på:

SELECT Count(DISTINCT Tabel_A.ID) From Tabel_A LEFT JOIN Tabel_B ON Tabel_B.Tabel_A_ID = Tabel_A.ID GROUP BY Tabel_A.Type
Avatar billede mhv Praktikant
08. december 2004 - 00:08 #2
takker svare du så får du point
Avatar billede arne_v Ekspert
08. december 2004 - 07:43 #3
virkede det ?
Avatar billede mhv Praktikant
08. december 2004 - 10:54 #4
jo tak det var lige hvad jeg skulle bruge