Avatar billede red_dwarf Nybegynder
06. december 2004 - 09:20 Der er 2 kommentarer

Java gennem firewall?

Jeg sidder bag firewall, og kan derfor ikke benytte java. Nogen forslag til hvad jeg kan gøre ved det?

Jeg har forsøgt med et program ved navn Java Proxy fra Sun Systems, men det er umuligt at finde en gratis proxy adresse jeg kan køre en tunnel igennem, ser det ud til.

Håber nogen har et forslag.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2004 - 11:55 #1
hvilken firewall taler vi om?
Avatar billede langbein Nybegynder
09. december 2004 - 12:39 #2
Hvorfor er det problemer med å kjøre Java via firewall ? "Bak en firewall" betyr vel bak en hardware firewall av en eller annen type. All den tid som Java kjører de samme protokoller/porter som web browseren så er vel firewall like glad med om det er Java eller Webbrowser som er brukeren.

Ville kanskje heller tro at problemet er det at det finnes en firewall og en Microsoft domenekontroller og at domenekontrolleren setter sikkerheten på arbeidsstasjonene slik at Java ikke kan kjøre ??

Det er vel ikke så mange veier uten om dette enn å be system admin om å gi rettigheter for Java.

Dersom det er sikkerheten i domenet som er problemet så finnes det vel ikke så mange andre løsninger enn å sette opp en remote arbeidsstasjon som man kan logge inn på ved remote grafisk shell, for eksempel VNC.