Avatar billede deadlydoom Nybegynder
03. december 2004 - 23:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Redalert 95 Netværk på Xp

Hejsa....
Har et mindre problem med det gamle spil....
Jeg er begyndt og spille det lidt for sjov igen og vil nu spille mod en ven... Det kune sagtens lade sig gøre på Me, men jeg kører Xp på computerne nu og det er et mindre problem for der er ikk noget netværk ifølge spillene og har læst man skal have fat i en fil for at det kan lade sig gøre, men kan ikke finde den og ved ikk hvad den hedder...
Så skal have hjælp til følgene:

Finde en fil/program der gøre det muligt at spille Red alert 95 over netværk på flere Xp computer

Eller hjælp til hvordan man kan køre det over moden/serial...

Tak for hjælpen på forhånd...
Avatar billede deadlydoom Nybegynder
03. december 2004 - 23:50 #1
Modem*/serial
Avatar billede haverslev Novice
04. december 2004 - 00:33 #2
Udføres på XP maskinerne:
Klik på  start > kontolpanel > netværksforbindelser > H-klik på LAN > egenskaber > Faneblad Generelt.
Klik på knappen Installer, klik på protokol - klik på tilføj. klik på Microsoft, klik på linien:NWLINK Netios osv.  - klik OK
Nu er der installeret NWlin Netbios og NWlink IPX/SPX/Netbios.
I skal tillige have deaktiveret windows firewallen:
Klik på faneblad Avanceret samme sted og deaktivere firewall.

Det er også muligt I skal H-klik på Ikonet RedAlert.EXE, klik på egenskaber, klik på faneblad: Kompabilitet og sæt flueben i "Kør dette program osv" - vælg windows 95.
Avatar billede deadlydoom Nybegynder
06. december 2004 - 19:17 #3
Det virker ikk....
Er der forskel når det er Red Alert after math Cracked???
Avatar billede haverslev Novice
06. december 2004 - 20:09 #4
Nogen xp kan køre det, som jeg har beskrevet det.
Andre skal have en patch,du skal bruge denne :
http://www.cncnz.com/features/tech/raxpfix.shtml
Avatar billede deadlydoom Nybegynder
06. december 2004 - 20:45 #5
http://www.planetcnc.com/features/techtroopers/classicsInXP/ gå ca 3/4 ned til Red alert emnet.... Det var den fil... Men skal lige have fat i Original Red alert der ikk er fuld af ridser.... He he men jeg kan godt nu...
Og Xpfix tingen gøre sådan at man ikke kan spille netværk....
Avatar billede haverslev Novice
06. december 2004 - 21:06 #6
Fint ;), lukker du så spørgsmålet ?