Avatar billede janomel Nybegynder
03. december 2004 - 19:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

It-administrator, boglister, job, eks. på opgaver

Hej

Jeg søger nogle informationer om denne udd.  Har læst indlæg på eksperten omkring emnet samt været rundt omkring på nettet og syntes stadigvæk at jeg mangler noget.

Det drejer sig blandt andet om. Men hvis du har noget andet du kan tilføje, så gør det endeligt.

- En bogliste fra en, nyligt overstående kursus. Eller en komplet liste, til hver enkelt kursus.

- Job muligheder. Hvilken stillinger?

- Eksempler på opgaver man, skal igennem. Eller lidt information om hvilken.

På forhånd tak

Jan
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2004 - 20:02 #1
Hej
Jeg har gennemgået IT-administrator uddannelsen indenfor systeminstallation og drift. Jeg tog den for ligesom at komme up-to-date, jeg har arbejdet ca. 18 år med siemens mainframe og havde ikke meget forstand på servere, men fik flere og flere arbejdsopgaver på servere, så jeg var nødt til at foretage mig noget :O)

Selve uddannelsen er udmærket som grundlæggende uddannelse. Man lærer om datakommunikation, installation og drift af servere på overniveau (W2K), administrative opgaver, sikkerhed o.m.a. Det hele sluttes af med en afsluttende opgave, hvor jeg f.eks. lavede en driftshåndbog over den virksomhed jeg arbejder i.

Jeg tog hele uddannelsen via fjernundervisning p.g.a. mine skiftende arbejdstider via
http://www.ventures.dk/ Jeg kan se på deres hjemmeside at der er sket nogle ændringer siden jeg gik der :O) Det hele er vist overgået til Århus købmandsskole, så det er nok deres hjemmeside http://www.aabc.dk/sw2.asp du skal finde oplysninger
Avatar billede janomel Nybegynder
04. december 2004 - 12:04 #2
Scramer, mange tak, for dit indlæg. Meget interssant. Står også i den siuation, at der er flere og flere opgaver der skal udføres. Uden at jeg føler at jeg har den nødvendige viden til det.

Men, som jeg vuderet, er uddannelsen til det overordnet emner hvor man så kan fordybe sig mere, i nogle emner, hvis det er nødvendigt.

Jeg havede tænkt mig at tage så mange kursuser som muligt. Da det er delt op på en god måde. Undervisningen er delt op på ca 6 uger over en periode på 3 mdr. Hvor i undervisnings ugerne er 3 dages skolegang.

Godt nok, arbejder jeg pr et sted uden de, helt store IT udfordninger. Noget som helt klart kan ændres på i den kommende fremtid (Med lidt held *g*)

Men har du evt en boglist liggende. Ville gerne se hvilken bøger man evt. kunne køre efter i sådan et forløb. Samt et eller flere eksempler på opgaver. Skulle ikke gøre noget da opgaverne, vel altid bliver ændret fra gang til gang.
Avatar billede strych9 Praktikant
04. december 2004 - 14:06 #3
Efter at købmandsskolen har overtaget det, er kurset gratis at tage via fjernundervisning? Jeg bor i Sverige og arbejder fuldtid
Avatar billede janomel Nybegynder
04. december 2004 - 23:36 #4
Hvordan kan jeg komme på det?
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2004 - 08:34 #5
prøv at søg på de 2 adresser jeg tidligere skrev. m.h.t. bogliste, så kan jeg mindes at der var nogle af bøgerne der skulle udskiftes,så den bogliste jeg har er ikke up-to-date.
Avatar billede janomel Nybegynder
06. december 2004 - 14:49 #6
Jeg har søgt lidt mere på og har fundet en bogliste. Men strych9 kom med noget meget interssant noget. Gratis fjernundervisning. Hvis det er til IT administrator så er det jo helt kanont, Men når det er gratis kunne det jo være at andre kurser også er interssant.

Er der hjælp til nogle gratis kurser??
Avatar billede strych9 Praktikant
06. december 2004 - 18:44 #7
Jeg konstaterede ikke at det var gratis. Jeg spurgte om det kunne være. =)

Som dansker plejer jeg at bryste mig af at mit land har gratis uddannelse til alle, men der lader ikke til at være meget at komme efter når det drejer sig om teknologi.
Jeg kunne se på ventures.dk at de ganske vist udbød IT-admin uddannelsen som fjernundervisning til ca 2200 pr fag, og hvis man skal tage ca 10 fag bliver det jo lidt pebret. Tænkte at købmandsskolen måske ville gøre det gratis efter overtagelse? De har ikke information om det på siden. Har ikke selv mulighed for at betale for det siden jeg forsørger min ikke-arbejdende kone og har en alt for lille løn til det i forvejen... =(  men nok om det, gratis fjernundervisning kunne være interessant og især i forbindelse med denne uddannelse.
Avatar billede janomel Nybegynder
21. december 2004 - 11:56 #8
lukket