Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. december 2004 - 21:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af nyt design

Folk spørger hele tiden om nyt design, så nu er jeg gået igang, med at designe mit helt eget, så vil jeg spørge om grundmodellen jeg har nu er fin eller hvad?

Vil meget gerne have kritik så jeg kan rette på det!

Er bokse for store/små?
ER der for mange bokse?
osv.

Her er siden: http://www.pc-help.dk/v2/
Avatar billede xodeus Novice
02. december 2004 - 21:50 #1
Nu har er jeg ikke den der er god til det der, men jeg kan da godt lige sige min mening. Jeg så siden med Firefox i fedora. Boxene kunne måske ligge lidt tættere på hinanden så man ikke havde den store afstand. Ellers ser det meget fint ud. Prøv evt at fylde den med noget text så man kan se hvilke fonte du har tænkt dig at bruge osv...
Avatar billede morteeart Nybegynder
02. december 2004 - 21:51 #2
for mange boxe, for ordinært, kedeligt farver
mangler blikfang
Ny skriftype til dine overskrifter vil også hjælpe

Det vil også se pænere ud hvis du centrerede det.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. december 2004 - 21:53 #3
Jeg vil bruger verdana,

ang. det med tættere på hinanden, er det dem i venstre side?
Avatar billede morteeart Nybegynder
02. december 2004 - 21:53 #4
undskyld mig, men jeg kan ikke lade være:

http://validator.w3.org/check?uri=http://www.pc-help.dk/v2/
Avatar billede hojben Novice
02. december 2004 - 21:53 #5
Menu -> Forside - Chat
Ligger og flyder helt ude i venstre kant, mens de andre ligger fint i midten.

Boksene er fine :)

Set med IE6
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. december 2004 - 21:54 #6
har netop centreret det, logoet kan jo skabe blikfang, det er endnu ikke lavet!
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. december 2004 - 21:55 #7
hojben > Det var mens jeg centrerede det :D
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. december 2004 - 21:57 #8
Lige en ting, jeg vil gerne vide, hvilke bokse kan man evt. undvære?

Der er jo:

Menu  (fungerer som en udvidet menu til den tværgående)
Login
Nyheder
Nyhedsbrev
Banner (hvor jeg skiftevis viser et banner ligesom på www.pc-help.dk )
Avatar billede morteeart Nybegynder
02. december 2004 - 21:57 #9
det eneste blikfang du overhovedet har er: http://www.pc-help.dk/v2/indhold_top.jpg
og det er for lidt.

Der mangler et fancy logo
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. december 2004 - 21:59 #10
ok, laver et logo med lidt farve på! :D

ang. det med bokse, hvad mener i kan fjernes?
Kan noget evt. rykkes andet sted hen?

Smid et svar med jeres kommentarer, så vi ikke skal til det til sidst :D
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. december 2004 - 22:07 #11
hjælp også lige her: http://validator.w3.org/check?uri=http://www.pc-help.dk/v2/

Resten kan jeg ikke finde ud af hvad skyldes!
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. december 2004 - 22:11 #12
så hvad med nu med hensyn til bokse har fjernet de to nederste, er det bedere?

www.pc-help.dk/v2/
Avatar billede amews_aj Nybegynder
02. december 2004 - 22:21 #13
Stiller spørgsmålet vedrørende validator i en programmeringsgruppe

Så skal jeg kun vide en ting til:
Det er med hensyn til boksene, har fjernet de to nederste, er det bedere nu?

Kommer igen i morgen, og ser hvad der er svaret :D

Smid et svar alle der har været med :D
Avatar billede morteeart Nybegynder
03. december 2004 - 10:35 #14
http://validator.w3.org/check?uri=http://www.pc-help.dk/v2/

nemt nok, som det også står på validatorsiden, så har du brugt en masse artibutter som 1. ikke findes. 2. ikke passer til det objekt du har sat dem på.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
03. december 2004 - 18:43 #15
Alt er rettet, men tag lige alle og smide et svar, så kan vi få lukket :D
Avatar billede tjaz Nybegynder
04. december 2004 - 00:50 #16
Kort og godt vil jeg sige at det er forvirende at se på og at jeg mangler en eller anden form for rød tråd som bringer en form for harmoni i designet...

OMG det lød næsten poetisk :D...

Mht. dine bokse så kan jeg pp en eller anden måde godt følge dig, men hvorfor har du ikke lavet det med overskriften til transperent baggrund? ... og SPECIELT når du har en baggrung på sin side som ikke er ensfarvet .. det er SÅ tydeligt at der er hvidt i hjørnerne samt ved overskriften fx ved de små bokse i siden ..

Farverne i designet synes jeg som sådan ikke fejler noget ... lige bortset fra at der måske er for meget blåt i toppen i forhold til det grå... men at du holder dig til "reglen" med at der skal være 3 max 4 "gundfarver" i et design synes jeg er fint.

Håber du kan bruge det til noget

PS: Stavefejl er gratis
Avatar billede amews_aj Nybegynder
04. december 2004 - 17:35 #17
Det med det hvide udenom var fordi jeg lige var ved at lave baggrund på det tidspunkt du så den :D

Det blev rettet i løbet af natten!

Tak for jeres kommentarer, lukker !