Avatar billede janorakel Nybegynder
02. december 2004 - 11:33 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Opdatere tomme felter til 0,00

Jeg har en stor tabel, hvor jeg har tilføjet nogle nye felter.
De felter jeg har tilføjet er tomme, men jeg har skrevet i nogle af dem.
Hvordan laver jeg en Update query som opdaterer tomme felter til 0,00?
Avatar billede mugs Novice
02. december 2004 - 11:37 #1
UPDATE Tabel1 SET Tabel1.felt1 = 0
WHERE (((Tabel1.felt1) Is Null));
Avatar billede juks Novice
02. december 2004 - 11:37 #2
du skal lave en forspørgelse også sætte et kriterie der hedder isnull under det felt du vil opdatere ..
først lav det som en alm forspørgelse så kan du se om det virker derefter lav den om til en udate forspørgelse og den
Avatar billede mugs Novice
02. december 2004 - 11:37 #3
Hvis det drejer sig om et numerisk felt, tror jeg ikke Access accepterer en opdatering til 0,00. Det skal du lave i feltets egenskaber i tabellen.
Avatar billede janorakel Nybegynder
02. december 2004 - 11:59 #4
Det virker fint - tak skal i have
Avatar billede imbrdk Nybegynder
02. december 2004 - 13:37 #5
Hej
Jeg moser mest rundt i Oracle men et forslag kunne være, at oprette en opdateringsforespørgsel og vælge sql-visning og skrive:
update 'Tabelnavn' set 'Feltnavn' = 0,00 where Feltnavn is null
Jeg har prøvet det på en access testbase og der virker det. {:o)

mvh
imbrdk