Avatar billede jambazz Nybegynder
01. december 2004 - 14:32 Der er 5 kommentarer

Hvad er Indexing Service?

Mit spørgsmål går på hvad forskellen er på den Index Service man kan tillade via. højreklik på drev-> Properties-> General-> "Allow Indexing Service to index this disk for fast file searching"

og den i:
Computer Management-> Services and Applications-> Indexing Service

Dette spørgsmål gælder sådan set også for Windows 2000 Pro, og Windows XP da samme tjenester kan findes der.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 14:39 #1
Indexing Service :

<klip>
Indexing Service is a Windows 2000 and Windows XP feature which supports rapid searching of file contents and properties across many thousands of files. Indexing Service provides this capability by extracting information from files and storing it in indexes organized for fast searching. These indexes are stored in units called catalogs. The default catalog is called System, and it indexes your local hard drives. You can create additional catalogs, delete existing catalogs, add and remove folders from catalogs, and perform other management tasks through the Computer Management Console, where Indexing Service appears under Services and Applications. Once you've configured Indexing Service to your liking, it works in the background indexing your files and requires little if any further attention from you. While the initial catalogs may take a while to build, once built, we find that this background processing is sufficiently non-intrusive that it's often acceptable to leave Indexing Service on all the time. (Note that Indexing Service is not enabled by default, so you must enable it yourself.)
</klip>

Synes jeg forklare det rimelig godt.
Sig til hvis det skal være på dansk :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
01. december 2004 - 15:05 #2
kort sagt så cacher/gemmer den an liste over din søgning så den bliver hurtigere næste gang du skriver det samme, men det kræver lidt ressourcer af systemet. På en lidt ældre pc vil det kunne betale sig at spare de ressourcer ved at disable indexing på drevet , men det er en vurderingsag.
Avatar billede jambazz Nybegynder
02. december 2004 - 10:04 #3
Tak for interessen, men ingen af jer har nærmet jer en forklaring på hvad forskellen på Indexing Service i computer manangement og Indexing Service i egenskaber for en mappe, et drev, er.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2004 - 10:19 #4
Er det samme.
I egenskaber for drev har du bare mulighed for at slå det til og fra på hvert enkelt drev.
Avatar billede jambazz Nybegynder
02. december 2004 - 14:09 #5
Er du sikker? Fordi slår jeg indexing service til på fx. C:\ drevet, så starter en "anvender attributter" proces som sætter indexing på alle filer på drevet. Men ingen proces starter.

Hvis jeg derimod starter index service i computer management, starter cisvc.exe som har at gøre med indexing service, men "anvender attributter" processen ser man ikke starte...

Jeg er bange for at det du mener ikke er korrekt.