Avatar billede spine Nybegynder
30. november 2004 - 17:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Laptops lukker ned efter installation af XP SP2

Hej experter..

Jeg har som forsøg rullet SP2 ud til nogle af vores IBM laptops, i et led af testen af SP2, det drejer sig om model X31 (ny) og A22p (ældre) dvs 2 meget forskellige laptops.. på begge fremkommer en fejl under opstart "services and controller app" ended, send fejlrapport osv osv.. den ene får endvidere shutdown om 1 minut beskeden, og besked om at services.exe har fejlet.. den ene har jeg fået til at køre vha lastknowngood.. den anden har jeg "as we speak" såtende til at køre system restore fra fejlsikret, den ville overhovedet ikke starte op i shell, vi har office XP, Symantec AV corporate v. 9.0, IBM client acces og ikke andet installeret... hvad sker der ? og what to do ?
Begge maskiner er selvfølgelig grundigt tjekket for spy, adware, vira og trojans.
Avatar billede zenze Nybegynder
01. december 2004 - 14:10 #1
Gå ind hos IBM og se om der evt. er BIOS-opfateringer, som er optimerede til WinXP SP2.
Avatar billede zenze Nybegynder
01. december 2004 - 14:11 #2
Husk også at kigge efter Embedded Controller BIOS, når du er derinde!
Avatar billede spine Nybegynder
07. december 2004 - 13:08 #3
hey zenze...
det hjalp desværre ikke på problemet, imidlertid har jeg måske selv fundet løsningen, det lugter lidt af at det er vores VPN clienter som driller... jeg får en nyere version, som jeg vil prøve med.... dem havde jeg jo også glemt at nævne...
Avatar billede spine Nybegynder
09. december 2004 - 11:33 #4
det var VPN klienten som var synderen.... de 3 forskellige jeg har prøvet på kører fint nu.. dog kan de finde på indimellem at vise ca 15 nye hardware ikoner nede i system tray... men de forsvinder.... såååå.. det går nok :)
tak for input.