Avatar billede kac Nybegynder
13. marts 2001 - 21:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

ASP???

Hvordan gør jeg så når jeg skal bruge ASP via browseren? Har ikke en dyt forstand på hjemmesider.
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
13. marts 2001 - 21:27 #1
jeg kan hjælpe dig med det, jeg har et modul som du evt. kan få indsigt i også kan jeg hjælpe
Avatar billede kac Nybegynder
13. marts 2001 - 21:29 #2
Det lyder godt!!Tusind tak.Hvordan og hvorledes gør vi det??
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
13. marts 2001 - 21:31 #3
enten via ICQ eller mail
Avatar billede kac Nybegynder
13. marts 2001 - 21:33 #4
Så bliver det mail da jeg ikke har ICQ.Men kan desværre ikke lige maile tilbage til dig, da jeg har problemer med at sende ud pågrund af en manglende dll fil.Har prøvet alt for at få den på plads, men desværre..Kommer dog en som kan imorgen.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
13. marts 2001 - 21:35 #5
ASP via browseren? Jeg er ikke med.... ASP kører på serversiden og spytter i langt de fleste tilfælde ren html-kode tilbage til browseren... browseren ved faktisk ikke, at det er asp, men tror det er html...

ASP kræver, at ens webserver understøtter det. ASP kan programmeres i næsten hvilket som helst sprog, man har sat webserveren til at understøtte. Som standard benyttes dog Micsofts eget Visual Basic.
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
13. marts 2001 - 21:38 #6
thomasledet-> du har fuldstændig ret i at ASP kører påserversiden. Det jeg mente var at mn kunne rette i siden via browseren.

Og så går jeg ud fra at kac har understøttelse af ASP
Avatar billede kac Nybegynder
13. marts 2001 - 21:40 #7
Jeg har ikke så meget forstand på denne del af computerverdenen, da jeg er systemudvikler.Men fik stillet spørgsmålet af en ven idag om jeg kunne hjælpe, da hans computer brændte sammen med huset.Han var i tvivl om han så kunne rette i siden da det hele jo var på computeren?
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
13. marts 2001 - 21:42 #8
altså kort sagt det skal være en midlertidig løsning
Avatar billede kac Nybegynder
13. marts 2001 - 21:45 #9
Ja det skal være sådan at hver gang de har nogle rettelser til hjemmesiden, så kan de rette dem.Men det bedste og nemmeste ville vel være hvis de havde det liggende på deres computer?Undskyld mine dumme spørgsmål :-)
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
13. marts 2001 - 21:47 #10
kac-> det gør ikke noget med dumme spørgsmål jeg er vandt til det når kunderne ringer og har problemer. Hvis det kun er midlertidigt vil jeg foreslå at i bruger ftp også bruger en eller anden editor. Hvis i skulle bruge ASP løsningen skulle det nok være på længere sigt.
Avatar billede kac Nybegynder
13. marts 2001 - 21:48 #11
Og hvordan gør man det? Skal man gå ind på hjemmesiden?
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
13. marts 2001 - 21:51 #12
Du downloader simpelt hen et ftp program f.eks. WS_FTP LE. Så får du fat i brugernavn password og hostname og indtaster det i nogle felter og derefter kan du logge på serveren. Jeg finder lige adressen til WS_FTP LE
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
13. marts 2001 - 21:57 #13
du kan finde programmet på download.com søg efter WS_FTP
Avatar billede kac Nybegynder
13. marts 2001 - 21:59 #14
Tusind tak Mikkel. Du er en nuser!!:-)
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
13. marts 2001 - 22:09 #15
det var så lidt :o)