Avatar billede osh Nybegynder
22. november 2004 - 20:18 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Startsdie ændret i expolrer

Kan I tjekke denne hijackthis log? :)

Logfile of HijackThis v1.98.2
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe
C:\WINDOWS\System32\ev2vzhl2edn11thd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\Playlist.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
D:\Software\HiJack\hijackthis.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hpdarc.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://win-eto.com/sp.htm?id=191
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://win-eto.com/sp.htm?id=191
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://win-eto.com/hp.htm?id=191
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://win-eto.com/hp.htm?id=191
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://win-eto.com/hp.htm?id=191
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://win-eto.com/sp.htm?id=191
O2 - BHO: (no name) - {467FAEB2-5F5B-4c81-BAE0-2A4752CA7F4E} - C:\WINDOWS\System32\TMS768~1.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Pop-Up Stopper &Companion - {8F05B1A8-9D77-4B8F-AF54-6B2202066F95} - C:\Programmer\Panicware\Pop-Up Stopper Companion\popupus.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "C:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioAudioCentral] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Control handler] C:\WINDOWS\System32\ev2vzhl2edn11thd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: {11311111-1111-1111-1111-111111111157} - file://C:\Recycled\Q678340.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1098985266382
O18 - Protocol: cetihpz - {CF184AD3-CDCB-4168-A3F7-8E447D129300} - C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hpuiprot.dll
O20 - AppInit_DLLs: 4y8i3bypnll8fwdll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. november 2004 - 20:19 #1
Jo da men hvorfor har du ikke opdateret til ServicePack 1 og 2?
Avatar billede osh Nybegynder
22. november 2004 - 20:21 #2
Det er jeg også på vej til, men det er min vens computer, og han er ikke ekspert på det område. Men det kommer.
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. november 2004 - 20:23 #3
Ok så vender jeg tilbage om 5 minutter :O)
Avatar billede osh Nybegynder
22. november 2004 - 20:26 #4
Jeg vil da gerne have hjælp til denne logfil nu.
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. november 2004 - 20:27 #5
Følg vejledningen her: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm (punkt 6). Fix disse med HijackThis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://win-eto.com/sp.htm?id=191
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://win-eto.com/sp.htm?id=191
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://win-eto.com/hp.htm?id=191
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://win-eto.com/hp.htm?id=191
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://win-eto.com/hp.htm?id=191
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://win-eto.com/sp.htm?id=191
O2 - BHO: (no name) - {467FAEB2-5F5B-4c81-BAE0-2A4752CA7F4E} - C:\WINDOWS\System32\TMS768~1.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [Control handler] C:\WINDOWS\System32\ev2vzhl2edn11thd.exe
O16 - DPF: {11311111-1111-1111-1111-111111111157} - file://C:\Recycled\Q678340.exe
O20 - AppInit_DLLs: 4y8i3bypnll8fwdll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll

O18 - Protocol: icoo - {4A8DADD4-5A25-4D41-8599-CB7458766220} - C:\WINDOWS\msopt.dll
Hvis denne ikke vil væk med Hijackthis, skal du nappe den med Spybot.

Vi skal kunne se dine skjulte filer for at finde snavs, der skal slettes manuelt. Det er en del af processen.

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Disse programmer skal slettes i fejlsikret tilstand. Du genstarter og trykker F8 når Windows starter op.

Søg efter disse filer:

C:\WINDOWS\System32\TMS768~1.DLL
C:\WINDOWS\System32\ev2vzhl2edn11thd.exe
Q678340.exe

Søg efter disse mapper:

Ingen

Hent den her scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Den skanner nu, og dette kan godt tage et par timer.

Derefter genstarter du og sender en ny log ind til check
Avatar billede osh Nybegynder
22. november 2004 - 20:29 #6
Tak, Jeg installerer lige XP SP2 m.m. og vender tilbage
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. november 2004 - 20:47 #7
ok :O)

Hent SP2 her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Derefter henter du alle kritiske sikkerhedsopdateringer her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da
Til sidst går du i start -> programmer -> windows update og scanner for opdateringer. Installer dem du får anbefalet.
Avatar billede anderas Nybegynder
22. november 2004 - 20:48 #8
Firefox?

Firefox????
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. november 2004 - 20:49 #9
anderas-> hvad mener du?
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
22. november 2004 - 21:00 #10
andersenph >> Kan du evt. hjælpe med denne? http://www.eksperten.dk/spm/563834
Undskyld for spam... ;-)
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. november 2004 - 21:03 #11
kigger :O)
Avatar billede anderas Nybegynder
22. november 2004 - 21:05 #12
andersenph:
Ikke noget... Driller bare lidt! Siger bare at man skal bruge Firefox hvis man vil slippe for bøvl... Tag dig ikke af mig... :-)
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. november 2004 - 21:09 #13
Det er ok :O)

Men firefox har nu også sine fejl.....

Men lad det nu ligge......

Jeg har læst at opera skulle være helt suveræn, men der er vist ikke mange der bruger den.....
Avatar billede osh Nybegynder
22. november 2004 - 21:53 #14
her er den nye hijackthis log:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\Playlist.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
D:\Software\HiJack\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Pop-Up Stopper &Companion - {8F05B1A8-9D77-4B8F-AF54-6B2202066F95} - C:\Programmer\Panicware\Pop-Up Stopper Companion\popupus.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "C:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioAudioCentral] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Control handler] C:\WINDOWS\System32\ev2vzhl2edn11thd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1098985266382
O18 - Protocol: cetihpz - {CF184AD3-CDCB-4168-A3F7-8E447D129300} - C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hpuiprot.dll
O20 - AppInit_DLLs: y6ldprs5kyy5h.dll

Jeg kune ikke finde følgende filer i fejlsikret tilstand:

C:\WINDOWS\System32\TMS768~1.DLL
Q678340.exe
Jeg har kørt både Spybot og Ad-Aware med positivt resultat.
Avatar billede osh Nybegynder
22. november 2004 - 22:04 #15
Det virker ikke endnu, hvad går galt ???

Den samme startside ( http://t.swapx.cc/h.php?aid=191 )kommer frem efter jeg første gang har ændret startsiden i Internetindstillinger.
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. november 2004 - 22:52 #16
Start op i fejlsikret tilstand.
Fix denne med hijackthis:
O4 - HKLM\..\Run: [Control handler] C:\WINDOWS\System32\ev2vzhl2edn11thd.exe

Find og slet ev2vzhl2edn11thd.exe i system32 mappen.

Genstart og ny log.
Vi skal nok få has på den.
Avatar billede osh Nybegynder
22. november 2004 - 22:59 #17
Hej igen

Nu er jeg taget hjem for i aften, men prøver det du foreslår i morgen.

Tak for nu. Vender frygtelig tilbage :)
Avatar billede osh Nybegynder
24. november 2004 - 21:04 #18
andersenph jeg får nok først afprøvet det sidste torsdag aften (i morgen), så vender tilbage senere.
Avatar billede andersenph Nybegynder
24. november 2004 - 22:23 #19
ok :O)
Avatar billede osh Nybegynder
25. november 2004 - 19:24 #20
Hej igen

Jeg har prøvet at fikse den du har omtalt, men det virker stadig ikke.
Jeg har også deaktiveret systemgendannelse og gendannet.

Her er den sidste log:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\Playlist.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
D:\Software\HiJack\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://win-eto.com/sp.htm?id=9
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://win-eto.com/sp.htm?id=9
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://win-eto.com/sp.htm?id=9
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://win-eto.com/hp.htm?id=9
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://win-eto.com/sp.htm?id=9
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = iexplore
O2 - BHO: (no name) - {467FAEB2-5F5B-4c81-BAE0-2A4752CA7F4E} - C:\WINDOWS\System32\GKSS98~1.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Pop-Up Stopper &Companion - {8F05B1A8-9D77-4B8F-AF54-6B2202066F95} - C:\Programmer\Panicware\Pop-Up Stopper Companion\popupus.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "C:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioAudioCentral] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1098985266382
O18 - Protocol: cetihpz - {CF184AD3-CDCB-4168-A3F7-8E447D129300} - C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hpuiprot.dll
O20 - AppInit_DLLs: y6ldprs5kyy5h.dll
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://win-eto.com/sp.htm?id=9
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://win-eto.com/sp.htm?id=9
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://win-eto.com/sp.htm?id=9
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://win-eto.com/hp.htm?id=9
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://win-eto.com/sp.htm?id=9
O2 - BHO: (no name) - {467FAEB2-5F5B-4c81-BAE0-2A4752CA7F4E} - C:\WINDOWS\System32\GKSS98~1.DLL
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Pop-Up Stopper &Companion - {8F05B1A8-9D77-4B8F-AF54-6B2202066F95} - C:\Programmer\Panicware\Pop-Up Stopper Companion\popupus.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "C:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioAudioCentral] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1098985266382
O18 - Protocol: cetihpz - {CF184AD3-CDCB-4168-A3F7-8E447D129300} - C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hpuiprot.dll
O20 - AppInit_DLLs: y6ldprs5kyy5h.dll
Avatar billede osh Nybegynder
25. november 2004 - 20:37 #21
Nu har jeg kørt mwav.exe og herefter lavet eb by log:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
C:\WINDOWS\System32\pctspk.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\Playlist.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
D:\Software\HiJack\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
O2 - BHO: (no name) - {467FAEB2-5F5B-4c81-BAE0-2A4752CA7F4E} - C:\WINDOWS\System32\GKSS98~1.DLL (file missing)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Pop-Up Stopper &Companion - {8F05B1A8-9D77-4B8F-AF54-6B2202066F95} - C:\Programmer\Panicware\Pop-Up Stopper Companion\popupus.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINDOWS\System32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINDOWS\System32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioEngineUtility] "C:\Programmer\Fælles filer\Roxio Shared\System\EngUtil.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioDragToDisc] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\DragToDisc\DrgToDsc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RoxioAudioCentral] "C:\Programmer\Roxio\Easy CD Creator 6\AudioCentral\RxMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1098985266382
O18 - Protocol: cetihpz - {CF184AD3-CDCB-4168-A3F7-8E447D129300} - C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hpuiprot.dll
O20 - AppInit_DLLs: y6ldprs5kyy5h.dll

Umiddelbart ser det ud til at virke, men vil du venligst tjekke denne log
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. november 2004 - 20:42 #22
O2 - BHO: (no name) - {467FAEB2-5F5B-4c81-BAE0-2A4752CA7F4E} - C:\WINDOWS\System32\GKSS98~1.DLL (file missing)
0 - AppInit_DLLs: y6ldprs5kyy5h.dll
Fix disse med hijackthis og se om du kan finde denne fil i fejlsikret tilstand:
C:\WINDOWS\System32\GKSS98~1.DLL
Slet GKSS98~1.DLL hvis den er der.

Genstart og kom med en ny log :O)
Avatar billede osh Nybegynder
25. november 2004 - 21:15 #23
Hej andersenph

Nu har jeg slettet det sidste, men der skete dette, at hijackit fjernede alt .... hvad nu .. tør ike genstarte endnu.
Avatar billede osh Nybegynder
25. november 2004 - 21:19 #24
er det muligt at indlæse en af de back-up som hijackit laver ??
Avatar billede osh Nybegynder
25. november 2004 - 21:50 #25
Hej igen

Jeg havde lavet en fejl, men det viser sig at det kører OK nu.

Jeg var inde i fejlsikret tilstand, men fandt ikke den nævnte fil.

Du skal have mange tak for hjælpen, laver du lige et svar, så du kan få dine point.
Avatar billede andersenph Nybegynder
25. november 2004 - 22:33 #26
Ok det kommer her.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så skal du også lige skjule dine filer og mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Lidt råd med på vejen herfra skal du da også have.
For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra denne lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Især vil jeg anbefale Spybot/og eller Ad-aware, SpywareBlaster, IE Privacy Keeper/el. EmtyTempFolder, IE-Spyad og SpywareGuard som minimum. De er alle gratis, fylder ikke meget, sløver ikke din pc og konflikter ikke med dine andre programmer

Husk at opdatere :O)
Avatar billede osh Nybegynder
25. november 2004 - 22:48 #27
Mange tak for de gode råd og tak for hjælpen
Avatar billede andersenph Nybegynder
26. november 2004 - 17:35 #28
Velbekomme og mange tak for point *S*