Avatar billede freegeg Nybegynder
17. november 2004 - 08:51 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

remote SSH online client

er der en ssh client man kan logge på "udefra" siden der er lukket for port 22 her?
Avatar billede freegeg Nybegynder
17. november 2004 - 09:03 #1
eller jeg mener... jeg har åben for port 22 på min server... men på mit arbejde, har de en sikkerhed der gør jeg ikke kan arbejde med SSH clienter, derfor leder jeg efter en der kan connecte udefra, og ind på min server.
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
17. november 2004 - 13:13 #2
Har du en firewall / Router sat op hjemme ?
Eller kan du da bare finde ud af hvilken porte du har åben på dit arbejde og sætte nar op til at lytte på den port, og forwarde til din server, eller sætte ssh op til at lytte på en anden port
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
17. november 2004 - 13:13 #3
Ups...Tror ikke du kan finde en howto omkring nar
Eftersom det skulle have stået NAT ...sorry min fejl
Avatar billede skwat Praktikant
17. november 2004 - 17:51 #4
Avatar billede skwat Praktikant
17. november 2004 - 17:54 #5
Alternativt kan du sætte ssh til at lytte på en anden port sshd tager parameter -p
Avatar billede freegeg Nybegynder
18. november 2004 - 11:35 #6
der er kun åben for at forbinde til port 21, 80, og passive forbinelser
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
18. november 2004 - 11:45 #7
Jamen så sæt din SSH til at lytte på port 80 eller 21 alt efter hvad du har kørende i forvejen på din server...F.eks
Hvis du har en hjemmeside kørende så sæt den til 21
og hvis du f.eks har en ftp kørende så sæt den top 80....
Det er nok de eneste muligheder du har...sidst kan du jo spørge din flinke administrator på arbejde om han ikke kan åbne en port for dig
Avatar billede freegeg Nybegynder
18. november 2004 - 12:39 #8
men man kan ikke køre ssh passiv?