Avatar billede crox Nybegynder
15. november 2004 - 01:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Red Hat 9.0 installation med eksternt cd-rom drev

Jeg skal have installeret Red Hat 9.0 på min bærbar der har et ekstern cd-rom drev.
Men jeg har et problem når booter... I starten kører det fint og jeg kommer ind i installationen af red hat 9.0, og skal vælge sprog og tastatur osv... Men på et tidspunkt spørger den om hvor jeg har mine installations filer, og dem har jeg på cd'er... Men den siger at der ikke er nogle cd'er i mit cd-rom drev... Har det noget at gøre med at det er et eksternt cd-rom drev der kører over usb stik?? Og et andet spørgsmål... Findes der et program der gør at man kan tilgå sine linux drev fra Windows...?
Avatar billede lassebm Nybegynder
15. november 2004 - 14:38 #1
Det kan det godt være ja!

Den hedder sikker /dev/sdx hvor x er enheds navnet.. Men det er ikke sikkert !

Ang. filer windows-linux, kan du bruge ftp, eller installere samba, som er "windows" fildeling !

Det er nok samba du leder efter.. :)
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2004 - 20:00 #2
"Og et andet spørgsmål... Findes der et program der gør at man kan tilgå sine linux drev fra Windows...?"
Hvis du mener - tilgå Linux partition fra Windowspartition på samme computer så er det RFS tool

Hvis du mener - tilgå Linux installation (all) fra Windowsinstallation på netværket så er det SPC http://winscp.sourceforge.net/eng/
Avatar billede crox Nybegynder
16. november 2004 - 16:23 #3
oki.. takker