Avatar billede re-flex Nybegynder
13. november 2004 - 04:34 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af website

Jeg kunne godt tænke mig nogetfeedback på dette website.

Websitet er stadigt ikke komplet, men jeg vil hellere have feddback nu og lave derefter, end at skulle til at lave en masse rettelser bagefter.

Designet er og skal være enkelt, stilrent og minimalistisk.
Avatar billede re-flex Nybegynder
13. november 2004 - 04:39 #1
Den klassiske fejl.... Glemte linket: www.x1-solutions.dk/
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2004 - 11:20 #2
Meget enkelt og stilrent, måske ville jeg synes lidt flere farver ville være fedt eller ihvertfald et billede med lidt skarpere farver.

Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan du ville gøre med undersiderne, for jeg tror at hvis du vil have meget tekst på kan det blive lidt sammenpresset.
Avatar billede arnums Nybegynder
13. november 2004 - 11:21 #3
Du er nødt til at lave mere på det, det er svært at bedømmeet et "billede" der skal noget indhold på, så man kan se hvordan teksten bliver sat i forhold til designet.
:o)
Avatar billede re-flex Nybegynder
13. november 2004 - 15:47 #4
Tak for svarene...

Jeg arbejder stadig på hvordan undersiden skal være. Og hvordan menuen skal se ud til dem. Der skal også gøre noget ved farverne, men arbejder også ihærdigt på hvordan dette skal se ud... For vil ikke smide farver på bare for at gøre det, det skal også passe godt ind...

------ UPDATE ------

Der er nu kommet en ny udgave af siden. Ikke meget anderledes men der er mere tekst og man kan måske danne sig bedre et bedre overblik over hvordan siden ser ud...

Dog er siden stadig mangelfuld og kommentare er stadigt meget velkomne.
Avatar billede re-flex Nybegynder
13. november 2004 - 15:49 #5
Det er kun de overordnede menuer som virker...
Avatar billede and_moe Nybegynder
13. november 2004 - 17:35 #6
Først de dårlige ting:

Menuen er for bred i FireFox. Den går ud over rammen.

Det her: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.x1-solutions.dk%2F virker bestemt ikke professionelt for et firma. Især den manglende doctype.

En side med nyheder synes jeg måske ikke er så relevant. Hvorfor skal dine kunder vide at du fx. snart skal indsende dine selskabspapirer?

Jeg synes også at billedet fylder (for) meget på siden. Det er meget pænt og stilrent, men det giver ligesom et indtryk af, at du ikke har noget indhold at putte på siden. Jeg forstår i øvrigt ikke hvorfor der er et andet billede på den første side end på alle de andre. Enten skal der være forskellige billeder på alle sider, eller også skal der være samme billede på alle sider. Billeder af (amerikanske) mennesker der står omkring et skrivebord og (ser ud som om) de arbejder er også brugt alt for mange steder til at du bør profilere dit firma på det.

Men i øvrigt kan jeg godt lide siden :-) Jeg synes bestemt ikke den trænger til flere farver. Har en forkærlighed for stilrene og meget hvide sider.
Avatar billede mjl Nybegynder
13. november 2004 - 20:09 #7
Hvis du skal (som firma) til at designe hjemmesider for folk, skal vi så vurdere dine designs hver gang, eller føler du dig god nok til (som firma) at designe på egen hånd...? :o)
Avatar billede kimmys Nybegynder
14. november 2004 - 16:21 #8
Jeg synes du skal bytte rundt på billede og der hvor siderne kommer, for jeg synes at din tekst virker alt for lille, specielt når du har det "kæmpe" billede! Tror også at du vil få et problem med det lille tekst område, hvis du skal fx have billeder af de forskellige referencer, hvilket jeg synes ville være godt.

Synes det er forkert at når man trykker på profil i menuen så står det i en slags skrifttype, men på den side man kommer til, hvor der også står profil i overskriften, så står det i en anden skrifttype..
Avatar billede mrbs Nybegynder
22. november 2004 - 13:02 #9
Jeg er af de opfattelse at det er ærgeligt at lave en side som henvender sig til folk med en bestemt skærmopløsning. Det betyder at dem med mindre bliver udelukket. Man kan desuden ikke læse teksten i logo-afsnittet.
Derudover synes jeg at siden er pæn. Kan godt lide det minimalistiske. Billederne er flotte og den blå neutrale farve er et godt valg. Måske lidt mere samspil mellem billet i toppen og farven i menu-overskriften ville gøre underværker. Linierne i logo-afsnittet skal måske have samme vægt / farve som resten af linierne... Ellers fedt design!
Avatar billede kimmys Nybegynder
22. november 2004 - 20:14 #10
mrbs:
forstår ikke hvad du mener med skærm opløsningen!
Jeg har lige prøvet siden (som nu har fået et nyt design) med min gamle bærbar og den køre med 800*600 og der ses siden helt fint! man skal kun scroll lidt ned.. Men hvis han vil gøre det helt optimalt synes jeg at han skal fjerne "Copyright © 2004 X1 Solutions Optimeret: 1024x768" eller smide det op under logoet, eller bare lave siden lidt mindre høj! For det er kun det der Copyright der stikker udenfor! hvis det blev lavet om behøver man ikke at scroll! Man kunne evt bare lave det der blå himmel billede lidt mindre!

Tror slet ikke det er meningen at man skal kunne læse det hele i logoet!

Synes også at det nye design er meget bedre. specielt det at der er blevet byttet rundt på hvor siderne er og menuen!!! De nye billeder er rigtige flotte ja! Og blå er jo tillidens farve!
Avatar billede mrbs Nybegynder
23. november 2004 - 18:32 #11
Lad mig understrege at jeg også synes siden er ret OK. Men sådan helt generelt er jeg imod at henvende sig til en bestemt skærmopløsning - men det er jo selvfølgelig et valg op til den enkelte. Men man skal måske bare overveje om et sådant valg er positivt eller negativt i forbindelse med det hjemmesiden tilbyder. Igen en vurderingssag.

Men personligt ville jeg vælge at lave en side som ikke kræver en speciel opløsning mv.

Ang. logoet > Hvis man ikke skal kunne læse det - hvad er det der så for? Jeg tror det vil forvirre mere end det gavner... Men det er bare min egen tese! :o)

Ellers godt job!
Avatar billede kimmys Nybegynder
24. november 2004 - 00:38 #12
Mrbs:
Jeg vil sige at hans design til den bestemte skærmopløsning både er positiv, da jeg jo kan se den selvom jeg køre 800*600, men lidt negativt når siden i forvejen er lavet så lille, at vi kun snakker om et lille stykke der skal laves mindre!

Enten skal man lave den lang i længden eller lave den kort så den kan ses i 800*600!

og ang. logoet så vil jeg give dig ret i at det virker lidt forvirrende for man "vil jo godt læse det med småt" he he men det er ikke til at læse, men ja det må jo være en smags sag! Jeg synes det er okay! =)