Avatar billede ha9953 Nybegynder
13. november 2004 - 00:03 Der er 1 løsning

Gruppering af resultat

Jeg har følgende sætning:

SELECT MONTH(nyheddatotid) AS Expr1, YEAR(nyheddatotid) AS Expr2
FROM nyhed
ORDER BY YEAR(nyheddatotid) DESC, MONTH(nyheddatotid) DESC

Hvis der er 200 nyheder i en måned så udskriver den måneden 200 gange - hvordan får jeg sat en gruppering på denne sætning, så jeg får en liste ud der indeholder de måneder i et år, hvor der er nyheder

Håber det er til at forstå :-)
Avatar billede ha9953 Nybegynder
13. november 2004 - 00:06 #1
fandt selv løsningen:

SELECT    TOP 12 MONTH(nyheddatotid) AS Expr1, YEAR(nyheddatotid) AS Expr2
FROM        nyhed
GROUP BY MONTH(nyheddatotid), YEAR(nyheddatotid)
ORDER BY YEAR(nyheddatotid) DESC, MONTH(nyheddatotid) DESC