Avatar billede barin998dk Nybegynder
12. november 2004 - 13:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lineal inddeling i Word

I de ældre udgaver af Office (97-), der var inddelingen af linealen 1/4 cm, således at hvis man f.eks. oprettede en tabulator direkte på linealen, så ville den sættes i step på 0,25 cm.
I Office 2000+ har denne inddeling virket lidt mere tilfældig, hvilket bevirker, at man ikke kan ramme f.eks. 8 cm helt præcist.
Nu har jeg dog lige set en Word (2000), hvor inddelingen har været på 0,25 cm - ligesom i "gamle dage", men jeg kan ikke finde den indstilling, som gør, at det er sådan.
Jeg har naturligvis kigget - både i Hjælp og i RM Funktioner/Indstillinger, men har ikke kunnet se forskellen.
Er der nogle her som kan???
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
12. november 2004 - 14:00 #1
Du skal åbne den skabelon du vil bruge f.eks Normal.dot. Vælg Formater, Tabulatorer og skriv 0,25 cm under standardtabulator
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
12. november 2004 - 14:01 #2
Fortsat. Herefter skal du selvfølgelig gemme Normal.dot
Avatar billede hcma Novice
12. november 2004 - 15:58 #3
selv om linealen er indelt pr. 0,25 cm kan du stadig ikke via linealen indsætte tabulatorer f.eks. på 3 cm og 8 cm nøjagtigt.  Du er nødt til at sætte "nøjagtige" tabulatorer ved at åbne word og så hoppe op i menuen Formater -> tabulator
Avatar billede barin998dk Nybegynder
12. november 2004 - 16:47 #4
Jaahhh, Joohhh... Men jeg har jo lige set en maskine, Win-XP, Office 2000, hvor det rent faktisk virkede... Og det er derfor jeg efterlyser, om der er en indstilling, som jeg ikke lige kender til, som kan få det til at virke...
Det KAN åbenbart komme til at virke, men jeg ved ikke hvordan???
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
14. november 2004 - 14:57 #5
Hvis du holder ALT-tasten nede mens du rykker tabulatoren kan den flyttes trinløst, og med angivelse af mål
Avatar billede barin998dk Nybegynder
11. februar 2005 - 12:45 #6
Stadig et problem.. :-)
Avatar billede barin998dk Nybegynder
11. juli 2005 - 15:05 #7
Intet resultat - lukker spørgsmålet.
Kommer nok igen...