Avatar billede sv Nybegynder
12. marts 2001 - 10:41 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

næste post/billede

Hejsa

Jeg har lavet mig en side med billeder på.
Når man så trykker på det lille thumbnail billede ser man det store billede. Hvordan kan man så på siden med det store billede lave følgende knapper mest sparsomt:
Første
forrige
næste
Sidste
Billederne er alle repræsenteret i min mysql med en lille tekst til hver billede og en referance til deres stil.
Avatar billede staz Nybegynder
12. marts 2001 - 10:45 #1
Du kan lave en billede kollektion i photoshop som lver thumpnils og det orginale billede, pile og links af sge selv. Det hedder webgalleri.
---- Staz ----
Avatar billede sv Nybegynder
12. marts 2001 - 11:48 #2
Jeg har alle billderne og alt det der...
Jeg mangle det tekniske php til hvordan man lave de 4 funktioner mest \"økonomisk\"
Det er jo ikke sikkert at den næste har parentid+1

/Søren
Avatar billede sv Nybegynder
12. marts 2001 - 11:49 #3
det kan ses på
http://seet.whitehat.dk
Og tryk på et billede
Avatar billede staz Nybegynder
12. marts 2001 - 12:19 #4
Så kan du lave det helt uden php. Hvis du atså har dreamweawer eller Front page eller Golife. Du gør det med behavisors. Slide show. Når man klikker på et thumbnail kommer der et stort frem og man kan så vidre surfe rundt eller få den til og gøre det automatisk.

---- Staz ----
Avatar billede defrost Nybegynder
12. marts 2001 - 12:21 #5
select id from billeder where id > $parentid order by id asc limit 1
finder det næste billede.

select id from billeder where id < $parentid order by id desc limit 1
finder det forrige billede.

select min(id) from billeder
finder det første billede

select max(id) from billeder
finder det sidste billede
Avatar billede sv Nybegynder
12. marts 2001 - 13:38 #6
aha
defrost det var noget ala det jeg tænkte på.
Men hvad nu hvis der ikke er flere billeder når man trykker på næste ?
**
if // ikke flere poster altså eof på næste billede
header(\"location: view_img.php?slide=first\")
Avatar billede defrost Nybegynder
12. marts 2001 - 14:00 #7
Så får du et tomt resultat tilbage fra din query.
Avatar billede jd Nybegynder
17. marts 2001 - 22:00 #8
Avatar billede sv Nybegynder
18. marts 2001 - 17:18 #9
jeg brugte i første omgang defrost metode, men jd\'s ser jo også spændende ud ;-)