Avatar billede bryggen Nybegynder
12. marts 2001 - 10:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

WMV-filer starter ikke ved download

Vi har lagt nogle wmv-filer ud på vores server, således de kan hentes fra et pdf-dokument som link. Problemet er, at Media Player meddeler, at \'Da der ikke kunne opnåes adgang til mediet, er der evt. ikke oprettet forbindelse til netværket\'.

Jeg ved, at filerne er OK. Vi tester på en 2 MB fast forbidelse og sidder i øvrigt seks meter fra serveren. Har nogen en god ide til, hvad der sker?

Mvh.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. marts 2001 - 10:06 #1
Prøv at stikke mig et link så skal jeg kigge efter.

Adgang til mediet betyder som hovedregel at din sti til videoklippet er forkert. :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. marts 2001 - 10:17 #2
Sidder i bag en proxy eller en firewall? Mediaplayer bryder sig overhovedet ikke om Firewall´s eller Proxy´s.
Avatar billede bryggen Nybegynder
12. marts 2001 - 11:24 #3
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. marts 2001 - 11:30 #4
Jeg får en fejl der hedder:80040218

Der kunne ikke findes nogen filterkombination til direkte gengivelse///. (Fejl=80040218)

http://www.microsoft.com/Danmark/Support/faq/589_616.asp
http://www.microsoft.com/Danmark/Support/faq/589_658.asp

Avatar billede bryggen Nybegynder
12. marts 2001 - 11:56 #5
Mystisk. Smager det ikke af versionsproblemer - ver. 6 vs. ver. 7?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. marts 2001 - 12:00 #6
Det burde det ikke være. Jeg har 6´eren og de nyeste codecs og har normalt absolut ingen problemer med afspille .wmv

Hvad med Firewall eller Proxy?
Avatar billede bryggen Nybegynder
12. marts 2001 - 12:59 #7
Sitet ligger bag en firewall, men jeg gætter på, at problemet ikke ligger der. Jeg har netop haft en bekendt til at åbne linket, og han fik det ned uden problemer. Min egen arbejdsstation sidder bag samme firewall, og jeg har aldrig haft problemer med at læse mediefiler før.

No proxy.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. marts 2001 - 13:03 #8
Og jeres Media Server ligger den også bag en Firewall.

Den bekendte er vel ikke én i huset?
Avatar billede makse Nybegynder
12. marts 2001 - 13:05 #9
Jeg har heller ikke noget problem med at se dem!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. marts 2001 - 13:12 #10
Det link du gav tidligere kan jeg nu slet ikke få frem længere.

Anyway gik jeg en mappe tilbage og fandt den her der kørte ganske fint.

http://www.userevaluation.com/nationalbanken/p1541.wmv

Enten er det kun det Klip ellers ser det ud som om nogen har lukket for porten hos dig/jer.

Avatar billede bryggen Nybegynder
12. marts 2001 - 13:33 #11
Sorry - det var mig. Jeg havde ændret på extension for at check, om der lå en forklaring.

Næh, ham der checkede for mig, sidder uden for huset på et helt andet netværk.

Det bliver mere og mere mystisk, hvis alle andre end netop mig kan se dem. Filerne ligger på en linux-server, og det var fra vores side tænkt sådan, at vi i en pdf-fil skulle linke til filerne, hvorefter man fra pdf\'en ville kunne hente dem ned til gennemsny lokalt. Det behøver man vel ikke en særlige medieserver?

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. marts 2001 - 13:35 #12
Der er absolut ingen grund til at have en media server hvis filerne alligevel ikke skal streames, men hentes.