Avatar billede jepsen83 Nybegynder
08. november 2004 - 18:30 Der er 18 kommentarer

Problem med at sende post

Hej eksperter

Jeg fået tildelt mit længe ventet domæme og dertil hørende mail. Jeg har (syntes jeg selv) indtastet alle informaionerne i opsætningen, men jeg kan altså ikke sende mails ud. Jeg kan altså kun modtage.
Når jeg tester opsætningen får jeg desuden ingen fejlmeddelelse???

Når jeg sender, får jeg følgende fejlmeddelelse:

"Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:
      Sendt:    08-11-2004 18:01

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      Søren Jepsen (blabla@blabla.dk) den 08-11-2004 18:01
            553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)"

Jeg har forsøgt at finde en løsning her på nettet, men jeg syntes ikke jeg kommer frem til noget.
Som oplysning kan jeg sige at jeg har sikret mig at adressen til den udgående server er rigtig.

Håber nogen kan hjælpe?

Mvh Søren
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 18:33 #1
Det lyder som om du ikke må sende mails fordi de enten ikke har registreret dit domæne på deres udgående server eller også har de fået en ny som tdc
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 18:34 #2
hvem er din host?
Avatar billede jepsen83 Nybegynder
08. november 2004 - 18:35 #3
min udbyder hedder Seths (er svensk) bor i malmö.
Min host er webhosting A/S
Avatar billede jepsen83 Nybegynder
08. november 2004 - 18:41 #4
nu stiller jeg lige et dumt spøgsmål: Hvilken mailadresse skal man indtaste i feltet emailadresse? Jeg har lavet en der hedder mail@jepsenphoto.dk men når jeg skriver dette melder den fejl:

"Sendt test-e-mail: Den angivende server blev fundet, men der kom ingen svar fra serveren. Kontroller, at oplysninger om port og SSL er korrekte. bla bla.............
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 18:43 #5
så er det vel denne opsætning du har fulgt?!

Microsoft Outlook Express er den mest benyttede Emailclient. Outlook Express er let at gå til, og kan køre med flere emailadresser på samme tid, hvilket kan være en stor fordel hvis man både har firma og private Emailkonti man tømmer forskellige steder. Outlook Express er ligeledes ganske simpel at sætte op, hvilket kan være en stor fordel for mange. Outlook Express sættes op som følger:
I menuen: Funktioner > Konti > Tilføj > Post
Du skal nu udfylde med dit for og efternavn, i eksemplet fra Microsoft er det "Jens Jensen", du skriver dit navn i dette felt, og trykker Næste. I næste menupunkt skal du skrive din emailadresse. Hvilken emailadresse du er blevet tildelt, kan du se under Domæneinformationen. De fleste kunder har "stjerneemail" på vort system, så næsten ligegyldigt hvad du skriver foran @ i dit domænenavn vil du få posten, dog skal specifikationerne overholdes, bogstaverne a-z,0-9 -_ og . kan benyttes, og ingen mellemrum. Efter udfyldning af emailadressen, trykkes Næste. I næste menupunkt skal serverne til indgående og udgående post konfigureres, hvilket er beskrevet nedenfor.

Opsætning af servere til indgående og udgående post.

Alle emailprogrammer skal have 4 forskellige ting sat op. For den korrekte POP3 server og kontonavn, skal der ses i Domæneinformation.
POP3 server webhotel??.webhosting.dk(POP3 konti server)
SMTP server
Kontonavn (kaldet POP3 konti)
Adgangskode (passwordet)

Den korrekte SMTP server ses i menuen SMTP

Desværre er det blevet populært at sende reklamemails, mails brugeren som regel ikke har bedt om, til stor irritation både for brugerne, men også for Internetudbyderne. Næsten alle Internetudbydere har lukket af for at man kan sende post igennem deres system, uden at direkte være opkoblet til udbyderen. Sådan er vort system også indrettet.

For at sende post (SMTP port 25), skal nedenstående oprettes i jeres mailprogram. Det er ikke alle udbydere vi har listet, og det anbefales at kontakte sin Internet udbyder for korrekt information hvis udbyderen ikke er listet i nedenstående tabel.

Liste over SMTP servere hos diverse udbydere
  Udbyder SMTP server News server
TeleDanmark mail.tele.dk news.tele.dk
DanBBS sendmail.danbbs.dk news.danbbs.dk
WorldOnline/Tiscali smtp.worldonline.dk news.worldonline.dk
CyberCity smtp.cybercity.dk news.cybercity.dk
Wanadoo/Mobilix mail.mobilixnet.dk news.mobilixnet.dk
Get2Net smtp.get2net.dk news.get2net.dk
Avatar billede a1a1 Novice
08. november 2004 - 18:44 #6
hvor er din mailserver?

hvilken mailserver bruger du?
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 18:46 #7
problemet er at du prøver at sende en mail igennem en email som din internet udbyder ikke kan stå indenfor.!
for at sende mails skal du altså anvende den email adresse din internetudbyder har givet dig til rådighed..

en fortolkning af det jeg lige skrev: )
Avatar billede jepsen83 Nybegynder
08. november 2004 - 18:49 #8
min mailserver er: mail.home.sol.se

men det kan sku da ikke passe at jeg ikke kan sende mails fra den mailadresse der "følger med" domainet???
Det kan da ikke passe!!!!
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 18:52 #9
jepsen83:

det kan du også sagtens! men ikke via. din internet udbyders mailserver
Avatar billede jepsen83 Nybegynder
08. november 2004 - 18:53 #10
men skriver webhosting.dk ikke at jeg skal det??? Hvis server skal jeg ellers bruge?
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 18:57 #11
jeg ved det faktisk ikke.. de fleste kræver login nemlig..
men det kan også være jeg er galt på den, men ikke man kan sende fra en anden email adresse med sin internetudbyders indstillinger...

jeg havde engang et webhotel hvor jeg skulle anvende deres indstillinger
Avatar billede a1a1 Novice
08. november 2004 - 19:14 #12
det kan du også sagtens! men ikke via. din internet udbyders mailserver

jo det kan man normalt

via. din "internet" udbyders mailserver, dvs. der hvor du får leveret internet (ikke domæne og dns) fra hvis man f.eks. har tdc intetnet så kan man bruge mail.tele.dk som udgående mailserver.

Hvis man vil afsende mails igennem domæne.dk så skal man have sin egen eller evt. købe sig adgang til en mailserver
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 19:19 #13
a1:

så det du siger er egentlig det jeg sagde?

...så svaret er at han ikke kan.. medmindre han køber sig adgang ja...

og mail.tele.dk virker ikke med alle som har hos tdc.. så tvivler også på det
Avatar billede jepsen83 Nybegynder
08. november 2004 - 19:25 #14
Det lyder sku da for åndsvagt!!! Jeg prøver lige at kontakte udbyder/webhosting inden jeg opgiver.......... I skal nok høre fra mig hvis der sker noget nyt...

Ellers mange tak
Avatar billede a1a1 Novice
08. november 2004 - 19:28 #15
kalp: ja, det er bare skåret ud i pap ;o)
Avatar billede kalp Novice
08. november 2004 - 20:16 #16
jepsen83:

jeg har et domæne hos godaddy.com og der anvender jeg deres server indstillinger..
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 22:24 #17
husk at lukke
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 15:25 #18
jepsen83 du savnes i forumet:)