Avatar billede hayat Nybegynder
05. november 2004 - 19:16 Der er 8 kommentarer

Hjælp til installation af USB Flash Disk

Hej Eksperter,

Jeg har købt et USB FLash Disk, som man bare kan tilslutte til sin computers USB og bruge det som memory.

Men når jeg tilslutter mit flash til min computer (IBM, Win XP), kan jeg se/finde kortet. Jeg har installtions CD, som heller ikke er til ret meget hjælp. Når jeg checker Device Manager, kan jeg se at MS Bus Controller og Universal Serial Bus (USB)Controller ikke er installeret. Kan de være skyld i problemet? Hvis ja, så hjælp mig med finde Driver til dem, for jeg kan ikke drivers til dem.

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2004 - 19:44 #1
hej hayat !
jeg var ude for at en forlængerledning til usb var skyld i problemmet,for xp skulle kunne uden vidre finde det.
har du prøve usb porten med andet hardware.
Avatar billede hayat Nybegynder
05. november 2004 - 20:43 #2
Nej jeg har ikke prøvet det med andre hardware, men jeg har både prøvet med uden forlængerledning. Vil også prøver det med andre hardware
Avatar billede hayat Nybegynder
05. november 2004 - 21:03 #3
Har lige prøvet at tilslutte mit digitalkamera og kan heller ikke få forbindelse til det
Avatar billede hayat Nybegynder
05. november 2004 - 21:04 #4
Jeg er næsten sikker på at der ikke er forbindelse til USB-porterne, men jeg kan ikke finde drivers til dem. Kan I hjælpe mig med det?
Avatar billede haverslev Novice
06. november 2004 - 13:31 #5
Din pc skal som minimum have windows XP SP1 installeret, kan hentes her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Hvis du har SP1 installeret, så hent dette Hotfix til Usb.
Husk at vælge version Dansk/Engelsk XP:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?amp;amp;displaylang=en&familyid=733dd867-56a0-4956-b7fe-e85b688b7f86&displaylang=en

Opdatere dit chipset:
Hent programmet EVEREST Home Edition v1.51 som giver en masse oplysninger om din pc.
F.eks kan du klikke på Motherboard, klikke på chipset og hente de nyeste opdateringer via producentens www.
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
Avatar billede hayat Nybegynder
06. november 2004 - 15:13 #6
Jeg kan af en eller anden grund ikke installere Hotfixen, fordi det forudsætter at jeg skal installere service pack. Men når jeg installerer Service Pack, kommer der en fejl om at Windows produkt key ikke er gyldig :(

Men EVEREST rigtig godt. Tak for hjælpen.
Avatar billede hayat Nybegynder
06. november 2004 - 15:14 #7
Men kan du ikke sende et svar i stedet for kommentar, så jeg kan give dig de points som jeg synes du fortjener?
Avatar billede haverslev Novice
06. november 2004 - 16:11 #8
"kommer der en fejl om at Windows produkt key ikke er gyldig :( " = (p...t kopi.