Avatar billede m-a-r-s Nybegynder
05. november 2004 - 11:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Print i Photoshop

Jeg skal printe et billede ud fra Photoshop som er større end papiret - derfor skal det printes på to ark (og klæbes sammen senere) .... men hvordan får jeg den til det?

//mars
Avatar billede spe Nybegynder
05. november 2004 - 11:15 #1
Vælg det første område ud med rektangel-markeringsværktøjet. Vælg så Print with Preview og indstil her til at "printe selected area".
Gentag for næste område.
Avatar billede zhark Nybegynder
05. november 2004 - 11:56 #2
Måske lidt mere omstændig:
Forudsat billedet er flettet på eet layers, så lav en fyldt markering på et nyt layers.
Stå så på billedet som aktiv, men hold CTRL nede og dobb. klik på det nye layers og tast CTRL+C og opret nyt et billede af denne del. Gentag dette men vælg nu invert og kopier således den anden del på et nyt billede. Altså simpelthen lave 2 billeder :) dele :)
Avatar billede zhark Nybegynder
05. november 2004 - 11:57 #3
Her er et eks. jeg glemte: http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/ab-1.gif
Avatar billede m-a-r-s Nybegynder
05. november 2004 - 12:47 #4
Hmmm den løsning kender jeg men er der ikke en automatisk måde at gøre det på?
Avatar billede m-a-r-s Nybegynder
05. november 2004 - 12:50 #5
ja det var altså "SPE"s måde jeg hentydede til - zhark's er mere besværlig
Avatar billede spe Nybegynder
05. november 2004 - 16:35 #6
Hvis du vil have en automatisk måde så skal du sætte dit billede ind i et sideombrydningsprogram eller illustrator og printe derfra.