Avatar billede blohm Nybegynder
14. oktober 1999 - 23:23 Der er 3 kommentarer

ORC og farvet papir

Jeg har en Vuego 610 S skanner med textbridge ORC program til. Mit problem er at når jeg vil skanne et dokument ind giver det store problemer hvis dukomenter er på favet papir, især hvis det er en mørk farve, fx. mørkerød eller grøn. Hvis baggrunden har en sådan farve kan textbrigde ikke genkende teksten.

Jeg er altså på udkig efter et ORC-program der kan klare at indlæse dukomenter der er farvede. Findes et sådant på nettet evt. i handlen ?

Jeg har prøvet at skanne dohumenter ind som billede, udskifte farven med hvis og lave det om til et s/h billede. Det hjælper delvist, men stadig ikke så meget at det ikke er nemmere at taste det hele ind igen. Den slags kommentarer har jeg ikke brug for, medmindre de er originale og gennemtestede !!!!!!!!!!!!!!! Sidste gange jeg spurgte her om noget blev jeg ved med at få mail i månedsvis fordi folk kørte en intern debat vedr. alt muligt afsporet som der kom ud af mit spørgsmål. Det nedes I lade være med, men holde jer til emnet :

1. Findes der et ORC program, på nettet eller i handlen, som kan tekstgenkende dukomenter på farvet baggrund ?

evt. 2. En genial og gennemprøvet metode til forvandling af et indskannet dokument som billede, så textbrigde kan genkende teksten.

Blohm
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
15. oktober 1999 - 07:59 #1
Bare en lille kommentar, du mener vel OCR ??
Spørgsmålet om det kan læse på farvet papir, har vel noget med scanneren at gøre, hvor god den er til at kende forskel på farver ??
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
15. oktober 1999 - 11:13 #2
Du skal prøve at ændre kontrasten på indscanningen !! Samtidig skal du sikre dig at opløsningen er høj nok !!!
Avatar billede blohm Nybegynder
16. juli 2001 - 01:11 #3
har fundet ud af det andet steds fra - kan man ikke lukke sådan et spøgsmål igen ?