Avatar billede skatmand Nybegynder
05. november 2004 - 08:53 Der er 5 kommentarer

Webspeed og topcom trådløs router = mediet afbrudt!

Reference: tidligere spørsgmål, Webspeed og trådløs router = problemer.

Jeg har nøjagtig samme problem med webspeed og trådløs router (topcom 611)- det spillede perfekt første dag jeg koblede den trådløse router til, men næste dag kunne jeg ikke komme i kontakt med routeren. Når jeg kører en ipconfig står der bare mediet afbrudt!!!

Jeg har xp home med sp2 på min bærbare. Der er fint signal hvis jeg forbinder den bærbare og kabelmodemet med et kabel! Det er når jeg vægler den trådløse løsning at det driller. Jeg har snakket med TDC hotline, og de siger bare at signalet er ok, og de i øvrigt ikke supporterer topcom routeren. Jeg har også snakket med Topcom support, der efter en grundig gennemgang af ruteren, konstaterede at den skulle virke efter hensigten. Er der nogle bud til hvad jeg evt. kan forsøge for at få en trådløs opkobling der virker hver gang!!!!
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2004 - 08:55 #1
Reeset routeren, så skulle det køre igen.
Avatar billede skatmand Nybegynder
05. november 2004 - 09:03 #2
Det har jeg forsøgt flere gange, det kan jo heller ikke være meningen at man skal resette routeren hver gang man vil på nettet. Lad os sige at jeg har forsøgt at resette routeren 5 gange, så er det kun den ene gang det har hjulpet! så jeg mener at kunne sige at det er ikke det der skal til.
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2004 - 09:32 #3
Hos mig sker det en gang imellem, så reesetter jeg router og ADSL modem, så kører det igen.
Avatar billede skatmand Nybegynder
05. november 2004 - 09:35 #4
ok - har du også webspeed, eller er det "normal" adsl?
Avatar billede skatmand Nybegynder
08. november 2004 - 21:17 #5
Jeg har returneret topcom routeren og købt en hawking. og derved forsvandt alle mine problemer - alt spiller som det skal. Tak for hjælpen, jeg betragter tråden for lukket.