Avatar billede dvl Nybegynder
11. marts 2001 - 04:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Forslag til eksperten.dk!!

Ville det ikke være en idé at få en alder på brugerne som stod samtidig med ens navn eller handle.

Jeg går nemlig ofte ind på design siden og ser på nogle af de svar folk kommer med og mener selv at de er for \"tynde\"
Ex:
Jeg synes bare at dit site er for sejt, især med det fede logo.

Allerede her kan jeg forudse en skuffelse hvis jeg klikker mig ind på den gældende site.

Min erfaring er at jo ældre folk er desto større er muligheden for at folk måske også er uddannede inden for branchen og man kan derfor med stor sandsyndlighed tage deres mening for gode.

Nu er det ikke for at hakke på nogen da jeg støtter alt omkring eksperten 100% og mener ogsp at man burde være åben overfor alles meninger....MEN konstruktiv kritik får man sjældent fra folk uden en eller form form grunduddannelse.

Pyyha, det var en lang en. Jeg åber at den tages seriøst.

/D.

Ps. Jeg er selv uddannet industriel designer.
Avatar billede dvl Nybegynder
11. marts 2001 - 04:14 #1
Bær lige over med mig ang. stavefejlene. Klokken er jo 4 om natten!! =]
Avatar billede jumper Nybegynder
11. marts 2001 - 04:16 #2
damn, så kan jeg jo ikke svare på spørgsmål længere .. er jo kun lige fyldt 21 og har ingen uddannelse *G* ;)

/Thor
Avatar billede dvl Nybegynder
11. marts 2001 - 04:26 #3
-funny! =]

/D.
Avatar billede dvl Nybegynder
11. marts 2001 - 04:30 #4
Lige en ting til.

Jeg generaliserer ikke! Jeg snakker KUN om design-kategorien!??!?!

/D.
Avatar billede pstric Nybegynder
11. marts 2001 - 06:41 #5
Dit spørgsmål er skrevet i en seriøs tone, så selvfølgelig bliver det taget seriøst!

Som Eksperten er idag, er men ikke forpligtiget til at offentliggøre noget som helst om sig selv - ikke engang ens emailadresse. Det er muligvis ikke den rigtige måde at gøre det på, men Eksperten har haft held til at vokse sig meget stor med det koncept, så jeg tror at du får svært ved at overbevise om at det skal ændres.

Hvis Eksperten valgte at ændre politik på det område, hvem skulle så kontrollere ægtheden af de angivne oplysninger. Jeg skriver oplysninger i flertal, fordi jeg mener at det ville være mere relevant at angive uddannelse og erfaringer.

Jeg mener også at man kan lære meget af at lytte til almindelige brugeres kritikpunkter. Langt de fleste websteder henvender sig til folk uden nogen formel designuddannelse, og det er vigtigt at også disse brugere får en positiv oplevelse. Jeg er dog klar over at en designuddannelse lærer en meget om hvilke kriterier der skal være opfyldt for at et design formelt er godt, så det må ikke tages som en desavouering af dine kommentarer om uddannelse. Men mange af de fejl, der begås af selvbestaltede webdesignere er så elementære, at sund fornuft og et kritisk øje vil kunne afhjælpe dem.

Hvis du selv gerne vil gøre opmærksom på at du er uddannet industriel designer, og vil oplyse om din alder og give referencer til dit eget arbejde, så vil jeg foreslå, at du opretter et minisite.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. marts 2001 - 08:10 #6
Selvom du har en uddannelse, så er det ikke en garanti for kvaliten af svaret. For der er mange inkompetente personer med en uddannelse i verden.
Jeg kender mange designer som ikke kan finde ud af design, for du kan ikke læse dig til evnerne som designer. For evnerne er medfødte, og kan ikke læres på en skole. Det er en af grundene til at der er meget få dygtige kunstnere i verden. Det er samtidig en af grundene til at der er meget få dygtige industrielle designere. Så uddannelsen er desværre ikke nok i den forbindelse.

/per
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. marts 2001 - 08:22 #7
du kan jo altid kigge forbi www.fotx.net og se alderen på de eksperten-brugere der har registreret sig der med alder..det er godt nok ikke så mange endnu men det er da en start :)

www.fotx.net/kimrosgaard
Avatar billede dvl Nybegynder
11. marts 2001 - 19:44 #8
Ouch! Jeg skal lige love for at den fik noget respons.

Tak for opmærksomheden og tålmodigheden til jer alle.

Jeg fortæller blot fra min egen erfaring og gav mit synspunkt på dette.

I har alle ret med at en 10 årig uden dit og dat og fin titel sagtens have kunnet opfundet den dybe tallerken.

Men jeg tror blot at jeg manglede lidt seriøst kritik af diverse sites og andres synspunkter udover: \"Jeg synes bare den er sej\"

Igen mange tak for svarene.

/D.
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
19. marts 2001 - 15:47 #9
Hej. Jeg er 14 år gammel, og det man i daglig tale nok ville kalde for en typisk dansk computernørd... En af dem som alle andre tror ikke har andet at lave, end at sidde og glo ind i en skærm hjemme i jordhulen.
Jeg har ekstremt lidt erfaring med de fleste af emnerne her på Eksperten.dk. Jeg bruger mest sitet til at lære med. Hvis der er noget C++ kode jeg ikke helt kan greje, spørger jeg her, og der går 10 minutter og der er svar. Jeg har virkelige lært meget af at være tilmeldt som bruger her.

Og bevares, hvis der er et spørgsmål jeg kan besvare, besvarer jeg det da, men det meste af tiden stiller jeg selv spørgsmål, eller er med på en lytter nogle steder.

/ Simon
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
19. marts 2001 - 15:48 #10
Jeg prøver i øvrigt altid at svare så seriøst jeg kan!
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
28. marts 2001 - 20:01 #11
Jeg synes ikke alder er en reel parameter i vores branche, men mener alle skal have lige ret til at svare. Jo længere man har været igang, og dermed også til dels hvor gammel man er, jo bedre vil ens svar formodentlig være.