Avatar billede saluman Nybegynder
01. november 2004 - 18:05 Der er 2 kommentarer

Smart Card Media bliver låst af kortlæser i PC

Haves: Et Camedia Olympus C-990 kamera med Smart Card samt
en Medion PC fra Aldi med XP-Home og kortlæser.
Problem: Når man sætter kortet i PC-en og henter billederne over bliver kortet ligesom ”låst”.
Herefter kan kortet kun bruges i PC-ens kortlæser. Kameraet melder Card Error, og kan hverken formattere kortet eller andet.
Har prøvet at formattere kortet i Aldi-PC-en, det kan den godt. Man kan også tilføje /fjerne filer til kortet.
Men på en anden PC meldes der kortfejl. Og i et andet kamera jeg lånte: kortfejl!!

Nu har jeg sgu ødelagt 2 kort på den måde. Er der en mulighed for at få disse kort fixet igen???
Fremover kommer der ikke kort i den kortlæser igen!!
Avatar billede perj Nybegynder
01. november 2004 - 18:19 #1
Fandt på eksp. : http://eksperten.dk/spm/359989
Avatar billede saluman Nybegynder
01. november 2004 - 18:37 #2
Ja tak, den har jeg også læst, men den passer jo ikke på mit problem??
Er der ingen, der har har en mere præcis løsning? Ifølge Fotomagasinet var det ikke et ukendt problem, at dårlige kortlæsere kan låse kortet. Han kendte ikke nogen løsning, og ville sikkert også gerne sælge mig et kort.

Hvis ikke må jeg jo grave mig ned i perj´s link og prøve mig frem.
Håber nogen har en god løsning!