Avatar billede askhoej Praktikant
10. marts 2001 - 20:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Program til ER-diagrammer

Hej,

Er der nogen der kender et godt program til at lave ER-diagram og som kan realisere dem i Access2000?
Avatar billede lens Nybegynder
11. marts 2001 - 00:07 #1
til at tegne ER diagrammet kan du f.eks. bruge Visio. - der findes også flere gratis programmer til formålet som du hente på de sædvanlige downloadsteder - jeg vil dog ikke garantere for kvaliteten af dem.

Det med at realisere dem i Access2000 - dete rvist noget du selv skal ordne :-)
Avatar billede askhoej Praktikant
11. marts 2001 - 09:55 #2
Jeg har før arbejdet med ERwin, som kan realisere databaserne udfra ER-diagrammet. Men da den version jeg har af det ikke understøtter Access2000 kan den ikke bruges. En ny version af ERwin koster desværre en mindre formue, derfor ville jeg gerne vide om der var noget godt alternativ til det.
Avatar billede lens Nybegynder
11. marts 2001 - 11:01 #3
ok - med den på:-)

Jeg har desværre aldrig hørt om sådane programmer.
En alternativ løsning kunne være at tegne diagrammet direkte i Access\'s relationsvindue - altså oprette alle entiteterne som tabeller, og så arrangere dem til et diagram derinde. Resultatet bliver godt nok et Bachmandiagram i stedet for et ER, men bachmandiagrammer er også tættere på en implementering i Access end et erdiagram er.
Avatar billede pjuler Nybegynder
22. marts 2001 - 14:22 #4
Jeg bruger selv Visio 2000 og den er rigtig god til formålet !!!!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. marts 2001 - 14:31 #5
Jeg vil anbefale Report FX - se http://www.softwarefx.com/reportfx/presales/er_diagram.htm

Du kan hente en Trial fra siden :)

Visio ER et godt produkt... men den er jo ikke helt billig.

Alternativt:

Case Studio 2 - http://download.cnet.com/downloads/0-10083-100-1839451.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.1839451 - DYR! ($299)

Relation Diagrammer - http://download.cnet.com/downloads/0-10083-100-1449605.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-2.1449605 - Dette er en Shareware version. Programmet kan registreres for $15 :)

NanoQ

Avatar billede poocs Nybegynder
26. marts 2003 - 23:07 #6
Vet om et enkelt program til ER-modeller... som heter ER Modeller fra www.ccsoft.no. Støtter opptegning, men ikke så mye annet. Kan sikkert ordnes rimelig.