Avatar billede cotus Nybegynder
31. oktober 2004 - 15:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hurtig hævet og sænket skrift

Jeg sidder og laver kemirapport og skal bruge hævet og sænket skrift meget - hvordan benytter jeg disse funktioner hurtigst, så jeg ikke hele tiden skal højreklikke og vælge en masse ting?

På forhånd tak...
Avatar billede fastpoint Nybegynder
31. oktober 2004 - 15:36 #1
altså fed skrift?

du trykker ctrl+f
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. oktober 2004 - 15:36 #2
Lav en makro der hæver skriften og tilslut den til en knap
Lav en makro der sænker skriften og tilslut den til en knap

Så er det bare at markere skrifter du ønsker hævet eller sænket og så trykke på knappen
Avatar billede cotus Nybegynder
31. oktober 2004 - 15:38 #3
Hvordan laver jeg en makro? :)
Avatar billede hcma Novice
31. oktober 2004 - 15:38 #4
hævet tegn:  Ctrl + + (plus)
sænket tegn: Ctrl + - (minus)
Avatar billede hcma Novice
31. oktober 2004 - 15:39 #5
DER VAR ER FEJL:
sænket skrift:  Ctrl + =
Avatar billede fastpoint Nybegynder
31. oktober 2004 - 15:40 #6
er det ikke det samme som at markere skriften og trykke ctrl+f ?
Avatar billede cotus Nybegynder
31. oktober 2004 - 15:40 #7
Den hævede skrift virker ikke catbody
Avatar billede hcma Novice
31. oktober 2004 - 15:41 #8
fastpoint:  nej, du skriver om fed skrift  og det der ønskes er hævet eller sænket skrift
Avatar billede fastpoint Nybegynder
31. oktober 2004 - 15:43 #9
Catboy:

oki
Avatar billede cotus Nybegynder
31. oktober 2004 - 15:43 #10
Ahh nu gør den - brugte den forkert + på numpad...
Avatar billede hcma Novice
31. oktober 2004 - 15:44 #11
den virker hos mig.
Skriv din tekst - marker det som skal hæves og tryk Ctrl + + (og det skal være plustegnet på dit alm. tastatur og IKKE det nummeriske?
Avatar billede kabbak Professor
31. oktober 2004 - 15:50 #12
du behøver ikke at makere tryk CTRL + inden du vil hæve CTRL + igen går til normal
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. oktober 2004 - 15:52 #13
Du laver en makro således:

Gå i finktioner - makro - Indspild en ny makro. Din word er nu klar til at optage dine handlinger
Gør det du ønsker makroen skal gøre for dig (i dit tilfælde hæv eller sænk skriften)
Tryk stop på "optager knappen" der fremkom der dy trykkede "indspild ny makro"
Navngiv makroen f.eks. haev eller saenk
Højreklik til højre for knaplilialerne. Vælg Tilpas og vælg derefter fanebladet kommandoer. Blader ned til makro og vælg den makro du lige har lavet (haev eller saenk)Træk den med musen ud på en linial og slip den. Du har nu placeret en knap der afspiller makroen når knappen trykkes