Avatar billede mikkel_and Nybegynder
29. oktober 2004 - 23:57 Der er 7 kommentarer

Langsom internet alt efter PC´s placering i huset

Hej

Jeg har 2 PC´ere forbundet til ASDL gennem en switch. Hvis de står i stuen ved siden af hinanden kører de hurtigt på nettet. Hvis jeg flytter den ene op på første sal (med samme kabel som den havde i stuen) kører internettet meeeegeeet langsomt.

Er der nogen som har en løsning / forklaring på det ?

Vh. Mikkel
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. oktober 2004 - 00:38 #1
Hvis det blot er en flytning men at alt ellers er som før, lyder det til at du måske har et knækket kabel, som (næsten) mister kontakten når det bliver rettet ud, eller som kommer til at ligge op af noget, som skaber signalforstyrrelser så der skabes støj, med en masse retransmissioner til følge.
Avatar billede mikkel_and Nybegynder
30. oktober 2004 - 00:45 #2
Hej

Jeg bor i Kalundborg hvor vi har langbølgesenderen (radio) som er meget kraftig, kan det mon være det der er galt. Den går også i stereoanlæg mv.

Kan jeg afhjælpe det med staniol omkring netkablet ?

Vh. Mikkel
Avatar billede mcgoat Nybegynder
30. oktober 2004 - 00:55 #3
kommer lidt an på om du bruger UTP eller coax.... men hvor langt et kablet op til stuen?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. oktober 2004 - 00:57 #4
Du kan jo prøve STP kabel istedet for. Det er skærmet, hvorimod UTP jo er uskærmet.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
30. oktober 2004 - 00:58 #5
Men så skulle der godt nok være langt til stuen.... for UTP (kat5) må max være 99 meter... men I har nok heller ikke så stort et hus.... kunne være du skulle prøve med et andet kabel ja...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
30. oktober 2004 - 00:59 #6
skærmet er nok bedst ja.... :) men hvad bruger du i forvejen?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
23. januar 2007 - 09:09 #7
Lukketid?