Avatar billede clausbøgh Nybegynder
10. marts 2001 - 00:31 Der er 16 kommentarer og
4 løsninger

Kvalitets PC

Jeg skal ud og købe ny pc og vil gerne have en rigtig hurtig maskine.

Hvor kan jeg købe en computer med alt hvad der findes af lækkerier ?

Jeg har fundet nogle steder der er okay, men de kan aldrig levere alle lækkerierne, som DDR Ram + Bundkort og sca diske osv.
Avatar billede kurtj Nybegynder
10. marts 2001 - 00:33 #1
Hvad med at samle en selv.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
10. marts 2001 - 00:34 #2
Hvis du gerne vil have en med alt kræs, så kan jeg helt klart anbefale at du bruger edbpriser.dk . En god ide kan evt være selv at samle. På edbpriser, kan man som du sikker allerede ve´, finde de billigeste priser, og på den måde samle sig lækkerierne til en go pris...

-Anders
Avatar billede makse Nybegynder
10. marts 2001 - 00:35 #3
Avatar billede netsrac Praktikant
10. marts 2001 - 00:40 #4
Avatar billede zycho Nybegynder
10. marts 2001 - 00:42 #5
er det ikke godt nok at bestille fra forskellige steder på nettet???
Avatar billede netsrac Praktikant
10. marts 2001 - 00:42 #6
Avatar billede makse Nybegynder
10. marts 2001 - 00:43 #7
Se på www.itbutikken.dk
Der kan du se om varen er på lager med det samme. Og de kører også med kvalitets varer.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. marts 2001 - 00:45 #8
Avatar billede makse Nybegynder
10. marts 2001 - 00:47 #9
Saml selv din PC: www.hsdataservice.dk
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
10. marts 2001 - 06:32 #10
edbpriser er da det værste der er sket for forbrugeren i nyere tid...

Hvis kunderne vidste hvor mange af butikkerne på edbpriser som kører på pumperne(Læs bankgæld eller pengetank) ville de slet ikke turde købe computer udstyr.

Gå til en velrenomeret forhandler, og betal hvad det koster.

Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. marts 2001 - 08:26 #11
aaa_2500> Sikken noget vrøvl, for du betaler først ved modtagelsen. Du kan nemlig i de fleste tilfælde selv hente udstyret. De billige forhandlere bor ikke i dyre centre ejet af pensionskasser og banker.

/per
Avatar billede clausbøgh Nybegynder
10. marts 2001 - 18:06 #12
Det jeg søger er egentlig et sted hvor selv kan bygge sin computer op uden at skulle købe 10 forskellige steder.

www.hdnw.com er lige er stedet, når man tænker bort fra at det ligger i USA.

Findes der virkelig ikke et sådan sted i DK.

Avatar billede mlj Nybegynder
11. marts 2001 - 12:33 #13
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
11. marts 2001 - 21:12 #14
hoejrup,

De billige forhandlere har for at være billige en avance under 15%, mange endda under 10% helt ned under 5%... Deudover kan de kun få kredit hvis de har givet overskud flere år i træk, hvilket har været svært på et marked som det danske.

Et godt regnestykke jeg fik fra en af mine forhandlere før han lukkede:

Husleje                7000
Telefon                  600
El                      120
DK og service            500
Løn 2 ansatte          30000
Betaling til EDBpriser  1500
Onlineshop              1200
Forsikring              2500
Tab på kunder            600
Nedskrevet varelager    900
Reklame                3500
Internet                500

TOTAL                  48920

Avance af salg ca. 8%

Med andre ord... For at køre uden underskud skal han omsætte for 611500 hver måned... Det er svært uden et STORT markedsføringsbudget...Og kunderne er ikke særligt loyale. Bemærk at dette var fra en lille forretning...Såvidt jeg erindrer omsatte JC for ca. 6 millioner om året.

Konklusion: Hoejrup, du er for dum hvis du tror på det du selv skriver...Jeg har været i branchen i mange år, og har adgang til mange regnskaber som dokumenterer hvad jeg skriver.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
11. marts 2001 - 21:21 #15
Kunden må vel være tjent med at forretningen giver overskud således at han kan få råd og vejledning og ikke skal sende sine vare til et utal af forskellige distributører eller producenter ved garantireparationer. Hvis forretningen giver overskud vil der også være mulighed for at de ansatte kan udvikle sig og give endnu bedre service til kunden selv.
Avatar billede cstern Nybegynder
12. marts 2001 - 14:21 #16
Problemet er bare at ingen almindelige forbrugere vil \"finde sig i\" at skulle betale bare 5% i avance til forhandlerne. Jeg har selv en gennemsnitlig avance på 8-10% ved erhvervssalg og det er for dyrt for mange private. Konsekvensen er at jeg aldrig sælger til private, som ud over at ville presse prisen helt derned hvor det ikke kan betale sig og som regel er mere support-krævende end professionelle kunder. Alt i alt er det en meget dårlig forretning at sælge PC udstyr alene, og især hvis det er til private kunder. Men det kan man jo også se på de kraks og svindlerfirmaer der florerer. Mange af de helt billige firmaer er folk som med et par tusind på børneopsparingen har lavet deres eget firma på kollegieværelset - så er driftsudgifterne selvsagt til at overse. Tilgengæld får kunderne også en elendig behandling/service. Rønnebærrene er sure vil nogen måske sige, men ikke for mig, da jeg som sagt ikke beskæftiger mig med salg til private.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. marts 2001 - 16:25 #17
aaa_2500> Du behøver ikke nævne avancen på EDB udstyr, for jeg ved godt at den er meget lav. Men jeg har aldrig nævnt at du var for dum. Men du er bare hurtig til at dømme andre. Men den der ler sidst ler som bekendt bedst.
Hvis alle sælger underbukser, så er der hellere ingen penge i at sælge dem. Det samme gælder for EDB området.

/per
Avatar billede clausbøgh Nybegynder
12. marts 2001 - 20:33 #18
Er dette blevet til et debatforum ? :O)
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
12. marts 2001 - 21:35 #19
hoejrup,

Det har du ret i...Jeg beklager at jeg brugte ordet dum, det var uberettiget... Ikke destomindre er der mere end huslejen til forskel på den billigste og den dyreste forhandler.

clausbøgh,
Jada...Vil du ikke være med;-)
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
12. marts 2001 - 21:37 #20
clausbøgh,

Foriøvrigt var jeg inde i en Datacentrum forretning idag... De unge mennesker stod med næsen begravet i et nyt Gigabyte Athlon DDR Bundkort... Jeg kender ikke mærket, men det så spændende ud!