Avatar billede gala Nybegynder
29. oktober 2004 - 12:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ADODB connection

Hej!
Jeg er absolut ny når det gælder asp - det vil sige jeg har aldrig set det før. Jeg skal bruge en ADODB connection til en database på en wannafind server. De skriver selv på deres support side:
<%
Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
Conn.Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("xxx.mdb"));
%>
Det skulle være nok til at få forbindelse. Jeg sætter flinkt navnet på databasefilen ind (den ligger i samme mappe og i deres databasemappe også for en sikkerheds skyld).

Det ser ikke rigtig ud til at virke. Er der nogen der kan guide mig lidt igennem hvorledes man gør sådan noget.

På forhånd mange tak!
Gala
Avatar billede fennec Nybegynder
29. oktober 2004 - 12:48 #1
Det burde virke, hvis du har databasen til at ligge i samme mappe som ASP filen. Får du en fejl??
Avatar billede gala Nybegynder
29. oktober 2004 - 12:51 #2
Tror vist at jeg kom uden om det. Ellers mange tak. Fandt et eksempel der duede. Jeg lukker.