Avatar billede edj Nybegynder
29. oktober 2004 - 11:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Min pc genstarter sig selv under opstart af WinXP

Min pc har besluttet sig for at stå af, og jeg har ingen ide om hvad der går galt! Har WinXP, og men dette loader kommer der et hurtigt glimt af en blå skærm, hvorefter den genstarter, og så kan den ellers stå der og loope så længe det skal være!
Kan det måske være noget hardware der er stået af? - eller ved hvad fa'n den fejler.

Damm
Avatar billede trekkies Juniormester
29. oktober 2004 - 11:34 #1
Har du prøvet at starte med fejlsikker tilstand, det kan du gøre ved at trykke på F8 under start af din computer.
Avatar billede edj Nybegynder
29. oktober 2004 - 11:36 #2
har prøvet - så står den bare med sort skærm til jeg genstarter den igen
Avatar billede trekkies Juniormester
29. oktober 2004 - 11:38 #3
Har du prøvet at lave en Repare af din Windows?

Boot på din Windows CD og derefter vælg en repare windows.
Avatar billede edj Nybegynder
29. oktober 2004 - 11:41 #4
jeps - den kører en  del af reparationen igennem, og går så i sort skærm. når jeg så genstarter er vi tilbage ved samme problem
Avatar billede gl.k. Nybegynder
29. oktober 2004 - 11:42 #5
Hvad med at lave en bios reset?
Eller la´ den starte op med WINXP cd´en ?
Eller køre en repair installation ?
Avatar billede edj Nybegynder
29. oktober 2004 - 11:45 #6
har prøvet alle 3 muligheder uden gevinst
Avatar billede trekkies Juniormester
29. oktober 2004 - 11:49 #7
Det kunne tændes at dine ram måske ikke virker rigtigt, så der er ikke er nok ram til at starte Windows.

Har du prøvet at upgradere din BIOS?
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2004 - 11:49 #8
Prøv evt. at låne nogle ramblokke, hvis du har 2 blokke insatalleret, prøv at bytte dem om i soklene ;)
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2004 - 11:52 #9
trekkies > to slow ;)
Avatar billede edj Nybegynder
29. oktober 2004 - 11:53 #10
forløbig tak ... Jeg sidder på netcafe - da min maskine jo ikke virker - og skal hjem og prøve foreslagene af. Vender tilbage...
Avatar billede halifax Nybegynder
29. oktober 2004 - 13:14 #11
Når du komer hjem så slå lige Automatisk genstart fra. Det skulle gerne bevirke, at du kan nå at læse den "blå skærm".
Skriv fejlkoderne ned plus alt øvrig info, herunder om der nævnes en driver eller et program.
Skriv oplysningerne herind - de kan ofte hjælpe

Gå i enhedshåndtering, faneblad Avanceret.
Klik på Indstillinger under Start og genoprettelse
Fjern hak ud for Automatisk genstart.
Avatar billede heiberg Nybegynder
29. oktober 2004 - 13:17 #12
Det lyder, som om harddisken er gået rabundus.

Hvis du har mulighed for at låne en anden harddisk, så prøv det
og se, om det løser problemet.
Avatar billede trekkies Juniormester
29. oktober 2004 - 13:18 #13
Hej halifax

Kan man slå Automatisk genstart fra i dossen?

Han kan ikke komme ind i Windows.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
29. oktober 2004 - 16:01 #14
#heiberg:

"Hvis du har mulighed for at låne en anden harddisk, så prøv det
og se, om det løser problemet."

Og hvis på den anden harddisk er en forsk. bundkortdriver installeret, vil det ikke virke.
Avatar billede vinskov Nybegynder
29. oktober 2004 - 17:14 #15
Har du installeret SP2 på din pc, den lave i visse tilfælde det nummer med at reboot i opstarten. Du skal fjerne SP2 manuelt se nedenstående link

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;875350

Det virker faktisk, for jeg har lige prøvet det i går hos en kollegaer, der har samme problem som du beskriver!
Avatar billede halifax Nybegynder
29. oktober 2004 - 18:19 #16
vinskov, læg mærke til mange kommentarer, hvor folk prøver at skyde sig ind på problemet.
Anbefaler at du læser Eksp. FAQ http://expfaq.1go.dk/ - især
"Jeg vil gerne deltage i et spørgsmål, hvordan gør jeg?
Hvis du lige har løsningen på problemet, så laver du dit indlæg som et svar.
Hvis du skal have spørgsmålet uddybet, eller bare kommer med et muligt løsningsforslag laver du det som en kommentar."
Avatar billede vinskov Nybegynder
29. oktober 2004 - 18:22 #17
Sorry - Halifax du har helt ret, den skal selvfølgelig smides som kommentar og ikke som svar :-)